کد خبر: 29952
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
درمان

بیش از ۲۵۰ بیمار محروم روستای «خُلق‌آباد» شهرستان کلات از خدمات رایگان پزشکی و دارویی گروه جهادی بسیج بیمارستان فوق تخصصی رضوی بهره‌مند شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری اردوی جهادی بیمارستان رضوی گفت: گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهید سلامت دکتر احمد خسروی، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مشارکت درمانگاه شمال شرق سپاه امام رضا (ع) به روستای «خُلق‌آباد» شهرستان کلات اعزام شدند و با استقرار در دبستان دخترانه «شهید کامجو»  به ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران پرداختند.

عسگرزاده بجستانی ادامه داد: در این اردو، تیمی ۲۰ نفره متشکل از پزشک متخصص طب اورژانس، پزشک متخصص زنان، دو دندان‌پزشک، ماما، بینایی‌سنج، روان‌شناس، کارشناس تغذیه، ۲ پرستار دندان‌پزشکی، ۶ پرستار و کمک پرستار و ۴ نیروی پشتیبان حضور داشتند. 

وی با اشاره به اینکه بیماران محروم با همکاری معتمدان روستا شناسایی شده بودند، گفت: این گروه جهادی خدماتی شامل معاینه عمومی و تخصصی زنان و مامایی، دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی، مشاوره روان‌پزشکی و تغذیه، غربالگری فشار و قند خون و توزیع دارو‌های رایگان را به مراجعان حاضر در این اردوی یک روزه ارائه کردند.

وی افزود: همچنین ۲۲ بیمار برای انجام خدمات تشخیصی تکمیلی همچون آزمایشگاه، سونوگرافی و ویزیت پزشک متخصص به بیمارستان رضوی ارجاع و ۱۲ بیمار نیز برای دریافت عینک طبی معرفی شدند. 

این گروه جهادی در قالب اجرای طرح پنج‌شنبه‌های سلامت بیمارستان رضوی با هدف ارتقای سلامت جامعه، خدمات ارزنده درمانی و آموزشی رایگان در ادوار مختلف به اقشار محروم و کم‌برخوردار ارائه می‌کند. همچنین به همت پایگاه مقاومت بسیج این بیمارستان در قالب جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های کمک معیشتی تهیه و در مناسبت‌های گوناگون بین اقشار محروم مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =