کد خبر: 29947
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
صنایع دستی

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، از انجام اقدامات لازم، برای ثبت ملی روستای داریان به عنوان روستای ارغوان بافی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس حسین ویسی معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، از انجام اقدامات لازم، برای ثبت ملی روستای داریان به عنوان روستای ارغوان بافی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: پرونده این ثبت ملی به وزارت کشور ارسال شده و دفاعیات انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر در این زمینه در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد:رشته ارغوان بافی برای مقطعی رو به خاموشی گذاشت، اما در سال گذشته برای جذب علاقه‌مندان به این رشته دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار کردیم تا مانع افول این رشته منحصر به فرد شویم.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: ثبت ملی این مناطق علاوه بر مهاجرت روستاییان به شهر موجب اشتغالزایی و تولید ثروت برای جوانان می‌شود که با برندسازی و بازاریابی مناسب و ارتقا کیفیت محصولات می‌توانیم محصولات را به کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی صادر کنیم.

ویسی گفت: هم اکنون ۴ شهر و‌روستای ملی در استان داریم هرسین شهر ملی گلیم، نودشه شهر ملی گیوه، دالاهو شهر ملی تنبور و روستای فش به عنوان روستای ساخت ساز‌های سنتی به ثبت رسیده است.

وی افزود: ارغوان بافی از صنایع دستی اصیل کرمانشاهی است که بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد و با توجه به کاربرد‌های آن در زندگی روزمره فعالیت رو به رشدی دارد.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در این رشته طبیعی هیچ گونه مواد شیمیایی و رنگ استفاده نمی‌شود و محصول ارگانیک روانه بازار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =