کد خبر: 29792
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
گندم

مدیرتعاون روستایی هرمزگان از خرید بیش از ۳۳ هزار تن گندم با قیمت تضمینی در هرمزگان خبر داد و گفت: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده از گندمکاران به ۳۸۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: از نیمه فروردین ماه سالجاری که خرید تضمینی گندم در مناطق شمالی و غربی استان شهرستان حاجی آباد و پارسیان شروع شد تا صبح امروز ۳۳ هزار و ۴۲۰ تن گندم تولید داخلی از کشاورزان هرمزگانی خریداری کرده ایم.

وی افزود: هم اکنون در ۴ مرکز خرید شهرستان حاجی آباد عملیات خرید جریان دارد و خرید تضمینی گندم در شهرستان های میناب، رودان، بستک و پارسیان روزهای پایانی خود را سپری می کند.

مدیر تعاون روستای هرمزگان بیشترین مقدار گندم خریداری شده را مربوط به شهرستان حاجی آباد با ۲۷ هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: پس از حاجی آباد، شهرستان های رودان، میناب و بستک مجموعا با بیش از ۵ هزار تن خرید در رتبه های بعدی خرید استان قرار دارند.

اسدپور با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز شبکه تعاون روستایی در استان عملیات خرید گندم را عهده دار بودند، از عزم و آمادگی بالای مراکز خرید این شبکه عظیم و مردمی برای تحویل گیری و خرید گندم تولیدی کشاورزان و سایر محصولات تضمینی و حمایتی در سراسر استان خبر داد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده، تاکید کرد: تمام سعی و تلاش دولتمردان بر این است که با تامین اعتبارات مورد نیاز، حاصل دسترنج کشاورزان عزیز به موقع و در زمان معقول و مناسب پرداخت شود.

به گفته او، امسال بر اساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی با افت مفید ۴ درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۱۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۱ هزار و ۹۲۰ ریال خریداری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =