کد خبر: 29626
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
بخشدار مرکزی شهرستان قرچک

بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: به منظور همراهی تمامی روستانشینان با طرح اقتصادی دولت و مقابله با اخلال‌گران بازار، تمام دهیاران بخش مرکزی قرچک در آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید قیصرپناه روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور آگاهی بخشی به دهیاران در خصوص رسالت مهم خویش به عنوان نمایندگان دولت در مناطق روستایی در تبیین ابعاد مختلف طرح مهم اقتصادی دولت و مردمی سازی اختصاص ارز ترجیحی، جلسه‌ای در محل بخشداری تشکیل و شرح وظایف دهیاران به آنان ارائه شد.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در تحقق عدالت اجتماعی، توجه به مناطق روستایی، حاشیه‌ای و کمترتوسعه یافته است که قطعا با یارانه‌ای که دولت با اصلاح ساختار اختصاص ارز ترجیحی و مردمی سازی‌آن به روستائیان اختصاص می‌دهد، بخش مهمی از هزینه‌های زندگی آنان تأمین شده و خود این افراد به خوبی تغییر در زندگی خویش را تجربه خواهند کرد.
قیصرپناه با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد مختلف اجرای این طرح در کشور و اثربخشی آن بر زندگی مردم به ویژه روستانشینان از سوی دهیاران گفت: امروز به واسطه گسترش امکانات و تأمین زیرساخت‌ها در تمام روستائیان و دسترسی آنان به فضای مجازی، لازم است تا دهیاران به درستی اهداف اجرای این طرح را با استفاده از ظرفیت روحانیون، اعضای شورای اسلامی، ائمه جماعات مساجد، مدارس و معتمدین تبیین کنند تا سم‌پاشی‌های دشمنان و بدخواهان علیه این طرح، بر افکار روستائیان تأثیر منفی نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که دستشان از منابع مردم با اجرای طرح مردمی سازی اختصاص ارز ترجیحی کوتاه می‌بینند، تلاش دارند تا با شیوه‌های مختلف، این طرح را با شکست همراه کنند که قطعا آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی صحیح به آنان به ویژه مناطق روستایی این توطئه را با شکست مواجه می‌کند.
بخشدار مرکزی قرچک با اشاره به لزوم استمرار نظارت دقیق بر بازار مصرف مناطق روستایی ادامه داد: خوشبختانه اصناف مستقر در مناطق روستایی، همچون روستانشینان، با صداقت در رفتار و گفتار و همراهی با مسئولان، خود بر بازار نظارت داشته و از هر گونه تخلف پیشگیری می‌کنند ولی دهیاران نیز موظفند تا با استفاده از ظرفیت بسیج، و همراهی با ادارات جهاد کشاورزی، صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی اجازه اخلال در روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی را ندهند.
قیصرپناه ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله مرغ در شهرستان تأمین شده و تلاش می‌گردد که این کالاها در مناطق روستایی نیز توزیع شود تا روستانشینان برای تأمین کالاهای موردنیاز خود با مشکل مواجه نشوند.
شهرستان قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، ۸ روستا دارای شورای اسلامی و دهیاری است.
قرچک ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۰ درصد از این افراد در مناطق روستایی سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =