کد خبر: 29609
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از ارائه خدمات رایگان پزشکی به ۶۹۵ نفر از اهالی روستای کوهساره خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، عزت اله ضربی با اعلام این خبر افزود: مانور درمان اضطراری همزمان با سراسر کشور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به مناسب هفته هلال احمر و یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در روستای کوهساره بخش هیر شهرستان اردبیل برگزار شد.

وی افزود: این خدمات شامل ویزیت، خدمات پرستاری، خدمات مادر و کودک، خدمات تغذیه و خدمات بهداشت روان است.

این مسئول ادامه داد: پزشکان داوطلب، پرستار، تکنسین دارویی، مشاور مادر و کودک، مشاور بهداشت روان، مشاور تغذیه، کارشناسان توانبخشی، تیم واکنش سریع و تیم آنست در این مانور به کار گرفته شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این مانور به اهالی روستا خدمات درمانی و داروی رایگان ارائه شد، تصریح کرد: حضور تیم سحر (سفیران حمایت روانی) در راستای نشاط کودکان و حضور کارشناسان توانبخشی جهت غربالگری دانش آموزان از لحاظ صافی پا، اختلالات حرکتی و اسکلتی از دیگر اقدامات این طرح بود.

ضربی گفت: یکی از مهم ترین اهداف این مانور، انجام مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری بود تا با ارائه این آموزش ها، اهالی روستا در زمان حوادث از خود محافظت کنند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش کمک های اولیه، انجام طرح پژوهشی با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت آموزش پناهگیری در زلزله و دیدار با خانواده شهدا از بخش های بعدی این مانور بود که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =