کد خبر: 29416
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
گندم

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم، تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار هرمزگانی خریداری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سیروس اسدپور در نشست کمیته بازرگانی سازمان، اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم امسال، تاکنون ۲۵ هزار و ۷۸۰ تن گندم به ارزش ۲۷۰۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از کشاورزان گندمکار هرمزگانی خریداری شده است.

وی افزود: همزمان با برداشت گندم ۱۰ مرکز خرید گندم توسط تشکل های تعاون روستایی در استان هرمزگان راه اندازی شده وتاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۳۹۳ تن گندم های خریداری شده به سیلوها حمل شده است.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد بعنوان قطب زراعی استان با ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن بیشترین میزان خرید گندم به خود اختصاص داده خاطرنشان کرد: شهرستان های رودان، بستک، میناب و تا حدودی پارسیان نیز به ترتیب در رتبه های بعدی آمار خرید گندم در سطح استان دارا هستند.

وی گفت: همزمان با خرید گندم بیش از ۶۰۰ و ۸۰ تن محصول کلزای کشاورزان نیز تا کنون در ۳ مرکز خرید در شهرستان های حاجی آباد و رودان خریداری و حمل شده است.

بر اساس این گزارش، امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت تضمینی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان با ۱,۰۰۰ تومان جایزه تشویقی از گندمکاران خریداری و به مراکز خرید گندم تحویل داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =