کد خبر: 29365
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۱۰۰ درصد به تصویب نهایی رسیده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، رضا خواجه‌ای  گفت: مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۱۰۰ درصد به تصویب نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح منظومه در بخش مرکزی طارم از محل اعتبارات ملی در دست اقدام می‌باشد، اظهار داشت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستائی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است.

خواجه‌ای گفت: در قالب این برنامه، تعداد ۱۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای ۷۰۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

وی به بهره برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم در راستای اجرای طرح منظومه روستایی اشاره کرد و گفت: طرح کشت گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم در فروردین سال ۱۴۰۰ با همکاری طرح منظومه روستایی و اداره جهاد کشاورزی به وسعت ۵ هکتار در روستای دستجرده کشت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت: این طرح در فروردین سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و در همین راستا دستگاهای فرآوری این محصول نیز در روستای دستجرده استقرار یافت.

خواجه‌ای گفت: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی همکاری و تعامل ویژه ای در اجرای این طرح و ارائه تسهیلات داشته‌اند و تیم تسهیلگری منظومه روستایی نیز ترویج کننده و هماهنگ کننده اجرای این طرح نقش مهمی داشته است و برای اولین بار در این شهرستان گلاب گل محمدی با برند روستای دستجرده تولید و روانه بازار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =