کد خبر: 29348
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
آصفری

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: شبکه آب روستایی استان مرکزی در سال ۶۱ ایجاد شده و طی این سال‌ها فرسوده شده است بنابراین نیازمند تعویض است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در همایش شورای روستاهای شهرستان اراک اظهار کرد: در حال حاضر قرارگاهی در وزارت نیرو ایجاد شده است که اگر این قرارگاه لوله‌های آب مورد نیاز را در اختیارمان بگذارد روستاها آمادگی دارند که تعویض این لوله‌ ها را انجام دهند، اما این امر نیازمند اعتبار کلانی است که باید از طریق سفر استانی رئیس جمهور مطالبه شود.

نماینده  مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مخابرات روستاها افزود: توسعه شبکه مخابرات و فیبر نوری که در استان مورد توجه جدی قرار نگرفته است نیز نیازمند توجه جدی است. اگر فیبر نوری در استان مرکزی ایجاد شود وضعیت اینترنت و تلفن روستاها به حد مطلوب خواهد رسید.

آصفری با اشاره به برنامه ششم توسعه که در آن به یک درجه ارتقای جاده‌های کشور تاکید شده است، ادامه داد: متاسفانه طرح و برنامه ششم توسعه تاکنون در استان مرکزی مورد توجه جدی واقع نشده است و دریافت اعتبار توسعه راه‌های شهرستان نیز مبحثی است که در سفر رئیس جمهور باید از مطالباتمان باشد.

وی همچنین به اختلافات روستاها و مردم با منابع طبیعی اشاره کرد و خواستار تصویب مصوبه جدیدی توسط هیئت وزیران شد، او همچنین در خصوص آب شرب روستاها اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶ روستا از آب غیر بهداشتی استفاده می‌کنند همچنین به ۱۵ روستا از طریق تانکر آبرسانی می‌شود، لازم است در سه شهرستان خنداب کمیجان و به‌خصوص اراک مجتمع آبرسانی ایجاد شود.

آصفری عنوان کرد: بنا بود چندین روستا از پساب فاضلاب استان در کشاورزی خود استفاده کنند، اما متاسفانه به دلیل عدم برخورداری این روستاها از اعتبار مالی مورد نیاز تاکنون این اقدام صورت نگرفته است. اگر این اقدام در دستور کار قرار بگیرد بسیاری از مشکلات کشاورزی برخی روستاها مرتفع خواهد شد، برای انجام این اقدام مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان آلودگی هوا، پساب و فاضلاب پتروشیمی و پالایشگاه بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: سهم الایندگی این صنایع در اختیار روستاها و شهرهای مجاور قرار نگرفته است، لازم است همچنین در خصوص میزان آلایندگی انها نیز اقداماتی انجام شود.

آصفری اضافه کرد: آنچه که امروز ایران اسلامی را علیرغم فشارهای متعدد در زمینه‌های مختلف استوار نگهداشته است دعای شهدا، عنایت رهبر و بصیرت سیاسی مردم است. اداره کشور در حال حاضر نیازمند ۹۰ میلیارد دلار است اما با این حال با ۱۸ میلیارد دلار اداره می‌شود. امید است با نگاه انقلابی دولت از ظرفیت‌های درون کشور استفاده و در رفع و خنثی سازی تحریم‌ها تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت شورا و همچنین تبریک روز شورا اضافه کرد: شورا پارلمان محلی است که از نزدیک با مردم در ارتباط بوده و پیگیر مسائل و مشکلات مردم است. لذا طرح نظام پایدار درامد شوراهای اسلامی با هدف افزایش و یاری رسانی به شوراها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

آصفری اظهار کرد: متاسفانه کشور فاقد نظام نظارت بر دوران پسا انتخابات شوراهاست و فقدان این قانون برای برخی از شوراها مشکلاتی را به وجود آورده است. درحال حاضر ۱۲۶ هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که نظارت بر فعالیت این شوراها نیازمند قانون است.

وی افزود: سال گذشته ۴۳۴ تخلف از مجموع ۱۲۶ هزار عضو شوراهای اسلامی در کشور گزارش شده که کمترین تخلف مربوط به استان مرکزی بوده است،این امر نشانگر انتخاب خوب مردم به ویژه در حوزهدانتخاب اعضای شوراهای اسلامی روستاها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =