آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره برداری از سه سایت نمک زدایی باسعیدو (غرب)، سلخ (مرکز) و تورگان (شرق) قشم، بیش از ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید این شهرستان اضافه که باعث بهبود وضعیت آب روستاهای قشم خواهد شد.

به گزارش روستانیوز، عبدالحمید حمزه پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: آبفا در این راستا برنامه ریزی لازم برای اجرای پروژه های مهم آبرسانی با هدف تامین نیاز آبی هرمزگان بویژه مناطق روستایی انجام داده است که تکمیل آنها به پایداری وضعیت آب استان خواهد انجامید.

وی به مشکلات آب روستاهای قشم اشاره کرد و افزود: بسیاری از روستاهای این شهرستان بویژه روستاهای واقع در غرب جزیره با کمبود آب مواجه هستند که با هدف تامین نیاز آبی مردم این شهرستان احداث سه آبشیرینکن در دستور کار است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با بهره برداری از سه سایت نمک زدایی باسعیدو (غرب)، سلخ (مرکز) و تورگان (شرق) قشم، بیش از ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید این شهرستان اضافه که باعث بهبود وضعیت آب روستاهای قشم خواهد شد.

حمزه پور همچنین به تامین نیاز آبی رضوان و روستاهای بخش مرکزی بندرعباس از محل آبشیرینکن خلیج فارس اشاره کرد و افزود: اتصال شهر فین و این روستاها به خط انتقال تامین و انتقال آبِ خلیج فارس، آب مورد نیاز جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر به پایداری لازم خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مصوبات سفر استاندار هرمزگان به شهرستان های خمیر و حاجی آباد و بررسی وضعیت آب این مناطق در شورای اداری، از جدیت آبفا برای به سرانجام رسیدن این مصوبات خبر داد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، آب کهورستان و رویدر شهرستان خمیر نیز با پیش بینی صورت گرفته از محل آبشیرینکن خلیج فارس تامین خواهد شد.

حمزه پور همچنین با قدردانی از مشارکت نیروی دریایی سپاه گفت: برای بهبود وضعیت آب استان پیش بینی هایی برای اجرای پروژه های مشارکتی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفته است که با جدیت در حال انجام است.

در این نشست محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی نیز با تبریک انتصاب عبدالحمید حمزه پور ابراز امیدواری کرد، با اجرای پروژه های پیش بینی شده در آینده ای نزدیک مشکلات آب حوزه انتخابیه مرتفع شود.

وی همچنین آمادگی خود را برای پیگیری تخصیص اعتبارات پروژه آبرسانی در سطح اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =