کد خبر: 29051
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
روستاهای میاندوآب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: شوراهای شهر و روستا در توسعه پایدار استان نقش سازنده‌ای دارند که باید در این مسیر با جدیت برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روستانیوز، محمد خانچی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها اظهارداشت: یکی از جنبه‌های برجسته مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی، تشکیل شوراهای شهر و روستا است.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری امور به مردم می‌تواند بیش از پیش زمینه ساز رضایتمندی عمومی را فراهم کند افزود: با تاسیس شورای اسلامی شهر، فرایند واگذاری امور به مردم و نقش آفرینی آنان در تعیین سرنوشت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند؛ محقق شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه مردم برابر با اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی در اداره امور از جایگاه مهمی برخوردارند گفت: شوراهای شهر و روستا نسبت به توسعه پایدار و متوازن استان خوزستان سهیم هستند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ جدی داشته باشند.

خانچی تصریح‌ کرد: این نهاد در کاهش محرومیت‌ها و شکوفایی اقتصادی استان باید نقش آفرینی بیشتری داشته باشد و همزمان ارائه مطلوب کمی و کیفی خدمات ویژه شهروندان را در دستور کار داشته باشد.

در استان خوزستان ۴۷۷ نفر نماینده مردم در شورای های شهری و هفت هزار و ۳۵۲ نفر دیگر نیز عضو شوراهای اسلامی روستاها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =