اشتغال

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۲۴ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان وام قرض الحسنه برای ۲ هزار و ۷۴۰ نفر در سطح استان شغل پایدار ایجاد کرد.

به گزارش روستانیوز، «محمد طاهر عظیمی‌فشی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید تنها نهاد تخصصی و رسمی تامین مالی مشاغل خُرد و کوچک در سطح کشور است، افزود: تسهیلات این صندوق شامل مشاغل خانگی و خود اشتغالی می‌شود.

وی سقف تسهیلات مشاغل خانگی صندوق کارآفرینی امید را ۵۰ میلیون تومان و مشاغل خود اشتغالی را ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: وام های صندوق کارآفرینی امید کاملا قرضه الحسنه با کارمزد چهار درصد از محل منابع داخلی، تسهیلات اشتغال (تبصره ۱۸) و تفاهم نامه بین دستگاه های اجرایی پرداخت می‌شود.

عظیمی‌فشی، رسالت صندوق کارآفرینی امید را پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به افراد متخصص، با تجربه و دارای مهارت به ویژه جوانان بیکار دانست و اظهار کرد: تسهیلات این صندوق بیشتر به افرادی داده می شود که تجربه کار، تخصص و مهارت دارند اما سرمایه و پول برای راه‌اندازی کسب و کار خودشان را ندارند و به همین دلیل از سوی بانک ها به خاطر نداشتن پول برای سپرده گذاری رانده می شوند.

صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه رتبه اول کشوری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ دارد

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سال گذشته این صندوق سه هزار و ۲۱۷ پروند برای پرداخت تسهیلات اشتغال تشکیل داده است، گفت: کمتر از یک درصد از مطالبات صندوق در سال گذشته باقی ماند و همه پرداخت شد.

عظیمی‌فشی همچنین اظهار داشت: صندوق کارآفرین امید کرمانشاه سال ۱۴۰۰ رتبه اول در پرداخت تبصره ماده ۱۸ و رتبه هفتم در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بدون اعمال امهال وام مناطق زلزله زده استان کسب کرد.

وی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را شامل وام برای ساخت ابنیه، خرید تجهیزات و سرمایه در گردش دانست و بیان داشت: چون تسهیلات این صندوق ارزان قیمت و با ضمانت آسان است بنابراین وام مرحله به مرحله با دیدن پیشرفت کار به متقاضی تخصیص می یابد و تا تثبیت شغل فرد نظارت بر کار او جدی است و رها نمی شود.

عظیمی‌فشی همچنین با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید مجموعه غیر انتفاعی است و به دنبال سود نیست و در راستای کمک و یاری مردم تاسیس شده است، گفت: طرح های اشتغالی این صندوق ابتدا توسط مجموعه مالی و کارشناسان حوزه های مختلف اقتصادی بررسی و بعد از تایید، تشکیل پرونده داده می شود و پس از اخذ ضمانت از متقاضی مرحله به مرحله و با پیشرفت کار او تسهیلات پرداخت می گردد.

صندوق کارآفرینی امید سال گذشته ۲۸ طرح راکد و تعطیل را در کرمانشاه احیا کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه همچنین گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰، با اعتبار پنج میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان، ۲۸ طرح راکد و تعطیل را در سطح استان کرمانشاه احیا کرد.

عظیمی‌فشی، افزود: مهمترین طرح‌های که سال گذشته صندوق کارآفرینی امید توانست احیا کند ۲۳ واحد تعطیلی و راکد حوضچه‌های پرورش ماهی روستای داریان بود که اشتغال مستقیم ۴۷ نفر از جوانان روستا را فراهم کرد و در سطح کشور به عنوان یک برند معرفی شد.

وی بیان داشت: در این طرح بزرگ؛ صندوق تنها به پرداخت تسهیلات اکتفا نکرد بلکه خودش را نیز درگیر کرد که مشکلات دیگر مانند برق رسانی حوضچه‌های ماهی روستای داریان را حل کند و با این کار نه تنها واحدهای راکد فعال شدند بلکه از مهاجرت روستاییان جلوگیری شد و موجب مهاجرت معکس آنان به روستا نیز گردید.

امسال احیای ۴۰ واحد راکد و نیمه فعال را در سطح استان کرمانشاه هدف‌گذاری کرده‌ایم

عظیمی‌فشی طرح نهضت احیا را یکی از برنامه‌ها و تکالیف مهم صندوق کار آفرین امید در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: این صندوق در سطح کشور احیای هزار واحد راکد، نیمه فعال و تعطیل را هدف گذاری کرده است یعنی برای هر شهر ۲ واحد راکد و نیمه فعال برنامه ریزی شده که در راستای احیای آنها اقدام شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در ادامه افزود: این صندوق در کرمانشاه با توجه به نیاز استان به اشتغالزایی، احیای ۴۰ واحد راکد و تعطیل را هدف گذاری کرده و تاکنون ۶ واحد آن شناسایی و در مرحله اخذ تضامین است و امیدواریم تا پایان سال به این هدف مهم برسیم.

عظیمی‌فشی تشریح کرد: در راستای حمایت از واحدهای احیا شده؛ صندوق کارآفرینی امید پس پرداخت تسهیلات مرتب با کارگروه مشاوره حمایت بر روند انجام فعالیت واحدها تا تثبیت اشتغال نظارت می کند و بعضا در برخی از سرفصل ها در قالب طرح هایی مانند طرح "احسان" دوباره به آنان کمک مالی می شود و یا در برخی موارد صاحبان واحد احیا شده با سپرده بسیار کم باز می توانند دوباره تسهیلات از این صندوق در راستای حمایت از ماندگاری طرح دریافت کنند.

وی همچنین توضیح داد: چون تسهیلات صندوق کارآفرینی امید قرض الحسنه و ارزان قیمت است برای جلوگیری از پخش پول؛ بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تسهیلات با رقم بالای  در قالب "ال سی" مصوب کرده است و به همین دلیل پول به شرکت های داده می شود که متقاضی برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیازش معرفی می کند و این کار در راستای ایجاد اشتغال واقعی بدون هدر رفت پول و نظارت دقیق بر طرح است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =