کد خبر: 29049
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
سیل

مدیرکل مدیریت بحران استاندار آذربایجان‌شرقی، جزییات خسارت‌ بارش رگباری و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان را تشریح کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر در یک گفت و گوی خبری با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان شرقی افزود: بارش رگباری باران در روز جمعه باعث جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان‌های استان شده است.

وی اضافه کرد: خانه‌های ۱۰ روستا در کلیبر دچار آبگرفتگی شده و لوازم خانه، پل‌های بین مزارع و بخشی از باغات و مزارع کشاورزی در این شهرستان آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: سیل هم‌چنین تعداد ۱۰ دام سبک و یک موتور سیکلت را در کلیبر با خود برده است.

هنربر گفت: تعدادی واحد مسکونی در یکی از روستاهای بستان آباد به صورت کامل تخریب شده و ۲ منزل مسکونی نیز تخریب ۵۰ درصدی داشته و لوازم خانه‌ها نیز آسیب دیده‌اند.

وی اظهار کرد: بخشی از باغات و راه‌های اصلی و فرعی بخش شادیان شهرستان چاراویماق و باغات و مزارع دو روستا در اهر دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: یک چوپان نیز از روستای «جانقور» بخشایش از توابع شهرستان هریس گرفتار سیل و مفقود شده بود که پس از جستجو، جسد وی پیدا شد و احشام این چوپان نیز گرفتار باتلاق و تلف شدند.

مدیرکل مدیرت بحران استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تمامی مردم استان خواهشمندیم که تا زمان اتمام بارش‌ها از توقف و اتراق در حریم و بستر مسیل‌ها خودداری کنند تا شاهد چنین تلفاتی نباشیم.

تخلیه آب از ۱۴ واحد مسکونی و تجاری در کلیبر توسط هلال احمر

در همین حال رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کلیبر نیز از تخلیه آب و رفع آبگرفتگی از ۱۴ واحد مسکونی و تجاری در این شهرستان خبر داد.

سید سجاد حسینی اظهار کرد: دیروز جمعه به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران برخی از اماکن و منازل در کلیبر دچار آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: بدنبال آبگرفتگی معابر و منازل‌، نیروهای هلال احمر با بهره‌گیری از موتورهای تخلیه آب‌، اقدام به تخلیه آب از منازل و معابر کردند.

حسینی خاطر نشان کرد: نجاتگران، امروز اقدام به تخلیه آب از هشت واحد مسکونی و ۶ واحد تجاری کردند.

در این عملیات ۲۰ تن از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کلیبر و پایگاه امداد جاده‌ای شهید کاظم باقری یوزبند با بهره‌گیری از ۴ موتور آب ایفای نقش کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =