کد خبر: 29018
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
کمیته امداد

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل بیش از ۱۰ هزار نفر تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد خلخال هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، غلامرضا مظلومی ظهر پنجشنبه در نشست با معاونان کمیته امداد خلخال با هدف جمع‌آوری زکات فطریه در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد ریال کمک مالی نقدی از سوی حامیان به حساب ایتام و محسنین این منطقه واریز شد.

وی تصریح کرد: ۳۳۷ نفر ایتام و محسنین خلخال تحت حمایت یک‌هزار و ۲۳۳ نفر از حامیان قرار دارند که از این تعداد ۲۵۰ نفر حامی بومی ساکن این شهرستان و ۹۸۳ نفر نیز حامی غیربومی خارج از خلخال هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: از مجموع ۳۳۷ نفر فرزندان تحت حمایت این شهرستان، ۹۴ نفر یتیم و ۲۴۶ نفر نیز محسنین هستند.

مظلومی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل بیش از ۱۰ هزار نفر تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد خلخال هستند که از انواع حمایت‌های این نهاد از جمله پرداخت مستمری ماهانه، هزینه‌های درمانی، مسکن محرومان، کمک‌های موردی، مصرف رایگان انرژی، کمک هزینه تحصیلی مدرسه و دانشگاه، تسهیلات خود اشتغالی، کارفرمایی و سایر حمایت‌های این نهاد بهره می‌برند.

وی به در حال ساخت بودن ۵۸ واحد مسکونی محرومان در خلخال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ۴۲ واحد از مجموع واحدهای در حال ساخت در مناطق شهری و روستایی خلخال، سوم خرداد امسال تحویل محرومان می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال اضافه کرد: بر اساس تفاهمنامه این نهاد با بنیاد علوی ۴۹ واحد مسکونی محرومان باید احداث شود که هم اکنون ۶ واحد آن در حال ساخت بوده و ۱۷ واحد نیز در مرحله اخذ پروانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =