مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان به تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان اشاره کرد و گفت: این سند، نقشه راه صنعتی استان تا سال ۱۴۰۴ است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، احمد شانیان سه شنبه در جلسه هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان به تشریح فضای اقتصادی کشور و جایگاه کار و کارگر پرداخت و گفت: اگر چه میراث خوبی به دولت سیزدهم نرسیده است اما به دنبال بهانه جویی نیستیم و برای بهبهود وضعیت بخش تولید و صادرات استان همدان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان نیازمند نگاه توسعه گرا است افزود: در این راستا، دولت، بخش خصوصی و تشکل‌ها هر کدام نقشی ویژه دارند که نیازمند انسجام و یکدستی بیشتر و به دور از تقابل افکار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تاکید کرد: در دولت انقلابی باید تشکلهای انقلابی داشته باشیم و تشکل‌ها به عنوان حلقه ارتباطی بین دولت و فعالان اقتصادی باید به طور جدی وارد میدان عمل شوند.

وی به توفیقات استان در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات روستایی در این مدت احیا و تاکنون تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی برای دریافت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

شانیان همچنین از معرفی صنایع استان برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ خبر داد و افزود: سهم استان ۳۰۰ میلیارد تومان بود که به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است تا بازگشت منابع نداشته باشیم.

وی همچنین به تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان اشاره کرد و گفت: این سند، نقشه راه صنعتی استان تا سال ۱۴۰۴ است که به صورت کاملاً علمی بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تهیه شده و به زودی رونمایی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: موضوع تأمین زیرساخت در این سند مورد توجه قرار گرفته زیرا رشد صنعتی استان نیازمند بسترسازی مناسب است.

شانیان در ادامه صحبت‌های خود، از عضویت استان همدان در ستاد مبارزه با کالاهای تقلبی و قاچاق کل کشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار و با دید مثبت جناب اقای وزیر، استان همدان همتراز استان‌های صنعتی در این ستاد مهم قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: رونق اشتغال و افزایش ضریب تولید واحدهای حال حاضر و امیدبخشی به فعالان اقتصادی از دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است که بی تردید استان همدان نیز از آن منتفع خواهد شد.

شانیان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران افزود: در سال جاری طرح‌های تجاری به صورت یک بسته کامل در واحد طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به مزایای این کار افزود: میزان سرمایه گذاری، برگشت سرمایه و میزان سودآوری مولفه‌هایی است که به صورت کارشناسی شده در این بسته برای ارائه به متقاضیان ارائه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =