کد خبر: 28931
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
کارگر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد زیادی از کارگران استان تحت پوشش بیمه نیستند که امید است در سال آینده بتوان بخشی از این قشر را بیمه کرد.

به گزارش روستانیوز، محسن مولوی ظهر سه‌شنبه در نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه ۹۸ هزار نفر از کارگران بیمه تأمین اجتماعی دارند، اظهار کرد: تعداد زیادی از کارگران استان زیر پوشش بیمه‌ای نیستند که امید است در سال آینده بتوان بخشی از این قشر را بیمه کرد.

وی درصد کارگران فعال در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی را به ترتیب ۴۷ درصد، ۴۰ درصد و ۱۳ درصد عنوان کرد و ادامه داد: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری کارگران را بازوان اجرایی تحقق شعار سال دانست و مطرح کرد: ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در استان است که می‌توان از نخبگان و دانشگاهیان در این زمینه بهره برد.

مولوی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با کمترین انحراف در حال جذب است، عنوان کرد: ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به یک هزار و ۵۹۱ نفر در بخش خانگی تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری کاهش حوادث کارگری در استان را یکی از ضروریات دانست و گفت: بازرسی‌ها می‌تواند وضعیت محیط کار را بررسی و در نهایت سلامت کارگران را تضمین کند.

مولوی اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۱۵ تعاونی در استان فعال است که بیش از ۳۶ هزار نفر از مردم چهار محال و بختیاری در این تعاونی‌ها عضو هستند.

وی به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: ۲۷۰ تشکل در استان وجود دارد که از حقوق کارگران و کارفرمایان دفاع می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =