کد خبر: 28911
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم قزوین، در مجلس گفت: قزوین دهمین استان در تولید ثروت برای کشور است اما در بودجه جزو استان‌های پایین کشور است و انتظارداریم ترمیم ساختاری بودجه از نتایج سفر دولت باشد.

به گزارش روستانیوز، فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قزوین اظهار کرد: سفر پربرکت آیت الله رئیسی به استان قزوین از مطالبات برجای مانده مردم قزوین از دوره ریاست ایشان بر قوه قضائیه است.

وی افزود: انتظار مردم از ایشان بیش از یک رئیس جمهور است و انتظار داریم وقت بیشتری داشته و روز دوم هم در قزوین اقامت داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک اولویت اول، دیدار مردم دیار مینودری با رئیس جمهور است، اضافه کرد: یکی از اصلی ترین اولویت‌های این سفر حضور شخص رئیس جمهور در مناطق محروم استان قزوین و مشاهده محرومیت‌های این استان در عرصه‌های روستایی، حمل و نقل و زیرساخت‌ها است.

وی بیان کرد: قرار گرفتن استان قزوین در نقطه تلاقی شرق و غرب و شمال و جنوب کشور و دسترسی به بیش از ۳۳ میلیون جمعیت کشور، ویژگی منحصر به فرد استان قزوین و انتظار داریم با کمک هیئت دولت از این ویژگی‌ها برای پیشرفت استان و کشور استفاده شود.

محمدبیگی ادامه داد: ایجاد هاب لجستیک، راه اندازی مترو هشتگرد به قزوین و توسعه گمرکات و همچنین راه اندازی بندر خشک در این استان از اقداماتی است که دولت می‌تواند در این سفر برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی دشت قزوین را یک ظرفیت بی نظیر برای استان قزوین و کشور دانسته و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های منابع آبی و خاکی استان مخصوصاً دشت قزوین و برقراری جریان آب مناسب در حوزه شرب و کشاورزی و تأمین زیرساخت‌های آن از نیازهای اساسی استان قزوین است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسریع در اجرای خط آبرسانی سد طالقان به آبیک و دیگر شهرهای استان قزوین از که مهمترین پروژه‌های عمرانی و استراتژیک استان است می‌تواند در این سفر به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: صدور بخشی از مجوزهای دانشگاهی مانند تأسیس دانشکده طب سنتی و داروسازی و همچنین فناوری‌های نوین در حوزه علوم پزشکی و سلامت در استان قزوین نیز از دیگر اولویت‌های استان قزوین است.

محمدبیگی با اشاره به ابرپروژه چشمه نور تاکید کرد: راه اندازی این پروژه علمی از مطالبات جدی نخبگان استانی است و با توجه به نیاز پروژه به اعتبار زیاد نیاز است در این سفر برای آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به نیازهای حوزه سلامت استان قزوین ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های سلامت از جمله تکمیل فاز الحاقی بیمارستان شهید رجایی، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، ساخت خانه‌های بهداشت و همچنین ساخت پایگاه‌های اورژانس باید در استان قزوین در اولویت قرار بگیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: اختصاص بودجه برای بافت‌های فرسوده استان قزوین در حوزه شهر و روستا و بافت‌های فرسوده مدارس و همچنین اختصاص بودجه برای حوزه گردشگری از دیگر نیازهای استان قزوین است.

وی تاکید کرد: قزوین دهمین استان در تولید ثروت برای کشور است اما در بودجه جزو استان‌های پایین کشور است و انتظار داریم ترمیم ساختاری بودجه از نتایج این سفر باشد.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: بازبینی در شاخصه‌های محرومیت در استان قزوین نیز از دیگر نیازهای استان است که امیدواریم با نگاه مثبت هیئت دولت مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =