رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه طرح جامع حدنگار(کاداستر) گفت: ۹۷ درصد کاداستر منابع طبیعی محقق و اسناد حدنگاری صادر شده است و ۳ درصد باقی‌مانده دست کمیسیون‌های رفع تداخل است، باید این اختلافات رفع شود تا ما اسناد را صادر کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان» در جهت تحقق شعار سال گفت: اولین اقدامی که ما برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دادیم تشکیل شورای راهبردی برای حمایت از آن‌ها بود که دستورات ویژه‌ای برای تسریع در فرایند ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان و ثبت اختراعات و علائم آن‌ها داده شد و تا امروز نیز ۳ جلسه از شورای راهبردی تشکیل شده است و یک جلسه نیز هفته گذشته با ۴۵ شرکت دانش‌بنیان داشتیم و موضوعات را آسیب‌شناسی و دسته‌بندی کردیم. این جلسات را با شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه خواهیم داد تا چالش‌های ثبتی که این شرکت‌ها در عمل دارند را شناسایی و به رئیس محترم قوه قضائیه گزارش کنیم. رئیس قوه قضائیه با توجه به سیاست‌های کلان قوه و سند تحول قضایی عنایت خاصی به حمایت قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با طرح جامع حدنگار (کاداستر) و میزان تحقق آن در کشور گفت:‌ کاداستر در سه لایه در حال انجام است. لایه نخست منابع طبیعی است که ۹۷ درصد کاداستر این منابع محقق و اسناد حدنگاری صادر شده است و ۳ درصد باقی‌مانده دست کمیسیون‌های رفع تداخل است یعنی اختلافی که بین امور اراضی و منابع طبیعی وجود دارد. باید این اختلافات رفع شود و به ما اعلام کنند تا ما اسناد را صادر کنیم. لایه دوم، زمین‌های کشاورزی است که در حال انجام اقداماتی در آن هستیم و امیدواریم که بتوانیم با تحقق کاداستر کشاورزی، کار خوبی برای کشاورزان انجام دهیم. با توجه به این‌که صدور اسناد کاداستر کشاورزی تقاضامحور است نیازمند همکاری کشاورزان و ارائه اسناد مالکیت آن‌ها است و ما در تمام استان‌ها هیات‌های ویژه‌ای برای آن انجام دادیم و جا دارد از دکتر ساداتی‌نژاد هم تشکر کنم که شورای ویژه‌ای را برای این امر در وزارت کشاورزی تشکیل دادند که هر سه‌شنبه جلسه برگزار می‌کنند و بنده و معاونین نیز در این جلسه حاضر می‌شویم که بتوانیم اقدام خوبی را در بحث کشاورزی که مهم‌ترین قسمت کاداستر است انجام دهیم.

بابایی با بیان این‌که لایه سوم کاداستر نیز بافت شهری است گفت: ما از سالیان سال با همین صدور اسناد تک‌برگی، کاداستر را اجرا می‌کنیم و کارهای خوبی در کلان‌شهرها انجام شده است. برنامه اساسی که ما در ارتباط با اسناد حدنگاری داریم این است که تمام روستاهای ما دارای سند تک برگی شوند. با صدور اسناد تک برگی اختلاف بین روستاییان کم می‌شود هم‌چنین می‌توانند از سند تک برگی برای دریافت تسهیلات استفاده کنند تا کمکی به توسعه کشاورزی در روستاها شود و اگر بلایای زمینی و آسمانی مثل زلزله رخ دهد با توجه به تثبیت مالکیت‌ها، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =