کد خبر: 28857
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
گندم

در نشست ستاد اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی، پیشنهادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی بررسی شد که بر اساس آن، قیمت گندم و نان برای مصرف کننده هیچ تغییری نمی‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، راهکار‌های پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشور‌های همسایه و ضرورت بهینه‌سازی مصرف نان در کشور، در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست به ریاست سید ابراهیم رئیسی، پیشنهادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، قیمت گندم و نان برای مصرف کننده هیچ تغییری نمی‌کند.

بر اساس تصمیم اعضای ستاد، مقرر شد با توجه به اهتمام دولت بر کنترل قیمت نان و جلوگیری از افزایش بهای آن، جوانب گوناگون این طرح از سوی دستگاه‌های مسئول بررسی و نتیجه برای تصمیم‌گیری به نشست‌های آینده ستاد ارائه شود.

در این نشست، همچنین مسئله خروج ارز به شکل سرمایه از کشور مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های متولی موضوع، سیاست‌های پیشگیرانه لازم را در این زمینه طراحی و ارائه کنند.

سومین دستور کار نشست ستاد هماهنگی اقتصادی، ارائه گزارش دبیرخانه ستاد درباره وضعیت قیمت کالا‌ها به‌ویژه اقلام خوراکی و آشامیدنی بود که رئیس جمهور دستور داد دلایل افزایش قیمت برخی از این اقلام در فروردین، بررسی و گزارش دقیق آن از سوی دبیرخانه ستاد ارائه شود.

دستگاه‌های اجرایی متولی نیز موظف شدند که همه تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش بدون منطق قیمت اقلام خوراکی، به کار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =