کد خبر: 28808
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
قاچاق دام

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: با اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، یک دستگاه کامیون باری حامل ۹۵ راس دام سبک قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان توقیف شد.

به گزارش روستانیوز، سرهنگ محمد معصومی‌راد روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون باری را متوقف کردند افزود: در بازرسی از این خودرو ۹۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش بالغ بر سه میلیارد ریال کشف شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و اقدامات قانونی در دست انجام است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود همچنین با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده، قاچاق برای فعالان این حوزه، دیگر مقرون‌به صرفه نیست اظهار داشت: حمل کالای قاچاق روز به روز کمتر می‌شود و وضعیت قاچاق به ویژه در حوزه احشام و طیور، نسبت به شرایط و وضعیت پیش از کرونا و قبل از افزایش قیمت دلار، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ معصومی با بیان اینکه پدیده قاچاق در حوزه شهرستان ایجرود نسبت به دیگر شهرستانهای استان زنجان کمتر است افزود: شرایط اقتصادی کنونی و افزایش قیمت دلار و مهمتر از آن برخوردهای قانونی نیروی انتظامی، باعث شده است که  فعالیت‌ها در حوزه قاچاق کالا به ویژه قاچاق احشام و طیور بسیار کاهش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود ایست‌های بازرسی در محور زنجان به بیجار، خودروهایی که در این محور تردد می‌کنند کنترل می شوند، تصریح کرد: به ویژه خودروهای حامل احشام و طیور با حساسیت ویژه بازرسی می شوند و اگر فاقد مجوز باشند، اجازه خروج از استان به آنها داده نمی شود.

 فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: حتی خودروهای ورودی از کردستان به تهران هم کنترل و بازرسی می شوند که اگر فاقد مجوز باشند اجازه ادامه تردد داده نمی‌شود.

سرهنگ معصومی‌راد با تاکید بر اینکه خودروهای حامل دام و طیور فاقد مجوز، با هماهنگی های لازم، تحویل دامپزشکی و یا حتی کشتارگاه می شوند، تصریح کرد: ما همه تلاش خود را می کنیم تا در داخل استان احشام و یا طیور اعم از زنده و یا ذبح شده، بدون مجوز حمل نشوند.

وی با بیان اینکه در حوزه ایجرود و محورهای مواصلاتی آن، قاچاق بصورت گسترده انجام نمی شود گفت: وضعیت محور زنجان - بیجار به طور کامل کنترل می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود، با بیان اینکه آمار احشام سبک و سنگین و نیز طیور قاچاق متغیر است افزود: چون در بسیاری از موارد توقیف خودروهای حمل دام و طیور، مشخص می شود که بسیاری از آنها قاچاق نیستند و برای حمل و نقل آنها به میادین دام و طیور مرکز استان، مجوز حمل دام توسط صاحبان آنها اخذ نشده است.

سرهنگ معصومی‌راد، گفت: پس از توقیف دام و بررسی‌های لازم، طی مراحل قانونی حاکی از آن است که این دام ها از روستاهای اطراف برای فروش به میدان دام و طیور و یا به کشتارگاه ‌ها در مرکز استان حمل می شوند اما به علت عدم آگاهی و یا غفلت نسبت به اخذ مجوز حمل و نقل اقدام نشده است.

 وی با بیان اینکه به همین دلیل آمار دقیقی از قاچاق احشام سبک و سنگین و دام و طیور در ایجرود نداریم اظهار داشت: به طور میانگین سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ راس احشام سبک و سنگین قاچاق در حوزه ایجرود توقیف شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود با تاکید بر اینکه ناجا در صدور مجوز هیچگونه نقشی ندارد  تصریح کرد: از ادارات مربوطه از جمله دامپزشکی ها، کشتارگاه ها مرغداری ها و ...  درخواست داریم که نسبت به لزوم دریافت مجوز حمل احشام و دام و طیور، اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند تا مردم نیز برای جلوگیری از دردسرهای ناشی از عدم کسب مجوز حمل، نسبت به اخذ آن قبل از حمل دام اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =