آبرسانی

دولت، ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای ابرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اختصاص داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: این اعتبار به عنوان سهم دولت در طرح بسیج آبرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت.


امامی با بیان اینکه ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی نیاز است افزود: مقرر شد ۲۰۲ میلیارد تومان از سوی دولت و ۵۴ میلیارد تومان دیگر توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین شود که دولت سهم خود را به‌صورت کامل اختصاص داد.


وی گفت: با اختصاص این اعتبار طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان شتاب می‌گیرد و ۱۵ هزار نفر در سال جاری از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.


مجموع اعتبارات سال گذشته شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: بیش از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۲ سال آینده تمامی این روستا‌ها با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.


امامی پایدارسازی شبکه‌های آب با اجرای طرح‌های مختلف در روستا‌های استان را از الویت‌های شرکت اب و فاضلاب استان برشمرد و گفت: با وجود تلاش وافر و پرهزینه برای آبرسانی در خراسان جنوبی هدررفت آب یکی از مشکلات اساسی است، بطوریکه هدررفت آب در شبکه‌های روستایی ۴۰ درصد و در شبکه‌های شهری ۳۲ درصد است و رفع این مشکل نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =