کد خبر: 28705
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کالاهای اساسی

مسئول پروژه شفاف سازی قیمت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تمامی ۹۵۰ واحد تولیدی موجود در استان از امروز اول اردیبهشت ماه ملزم به درج همزمان قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده بر روی تمامی کالاهای خود هستند.

به گزارش روستانیوز، علی با خرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغار طرح درج قیمت مصرف‌کننده از امروز در استان اظهار کرد: در مرحله پنجم از طرح برنامه‌ریزی شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی ۷۵۰ گروه کالایی از قبیل مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی و... الزامی است. البته این درج قیمت شامل ۱۳ گروه کالایی نخواهد بود.

وی افزود: این ۱۳ گروه شامل مواردی از قبیل اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای غیر قابل عرضه به مصرف کننده نهایی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیور آلات، انواع صنایع دستی، محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی، محصولات بورسی و کالاهای عرضه شده در بورس، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیربسته‌بندی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و... است.

مسئول پروژه شفاف سازی قیمت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: فاصله بین قیمت تولید تا قیمت مصرف همان ضرایب سودی است که باید اعمال شود. همچنین این ضرایب سود توسط هیات عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات مصوب و توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شده است.تمامی ۹۵۰ واحد تولیدی موجود در استان از امروز ملزم به درج همزمان قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده بر روی تمامی کالاهای خود هستند.

باخرد تصریح کرد: نحوه نظارت بر درج قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده به صورت ارشادی و توجیهی خواهد بود، اما اگر واحد تولیدی بر عدم درج قیمت مصرف‌کننده اصرار داشته باشد، ما نیز مجبور به استفاده از ابزار قانونی مطابق ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی خواهیم بود. 

درصد ضرایب سود و هزینه‌های عمده فروشی و خرده فروشی کالا را در اینجا ملاحظه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =