کد خبر: 28684
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن: باید تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شوند و در این راستا نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما،محمود بدلی با بیان اینکه مقرر شده سالانه ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان‌غربی با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود، افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از جمله برنامه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان است که این روند همچنان با سرعت و همراهی مردم ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون حدود ۳۵ درصد این میزان مقاوم سازی شده است، عنوان کرد: با این آمار تاکنون ۸۹ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: بازسازی مناطق سانحه دیده، مطالعه و تهیه طرح‌های هادی، صدور سند برای روستاها و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر از جمله مأموریت بنیاد مسکن بوده و است.

بدلی افزود: از ٢٧٠٠ روستای بالای ۴ خانوار تاکنون حدود ١٠٩ هزار نفر جهت تسهیلات مقاوم سازی ثبت نام و بیش از ٩١ هزار واحد به بهره‌برداری شده و ٨٩ هزار نفر نیز پروانه پایان کار اخذ کرده‌اند.

وی سقف تسهیلات را ١٠٠ میلیون تومان با ۵ درصد و مدت ساخت ٢٠ ساله اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود ۴٠٠٠ فقره تسهیلات به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با توجه به فعالیت چند معبری در روستاها از میانگین کشوری عقب هستیم اضافه کرد: تاکنون برای ٧٧١ روستا عملیات اجرایی با ۶۵ درصد جمعیت روستایی واجد شرایط طرح هادی انجام گرفته است.

بدلی از صدور بیش از ١٨٣ سند در ١٧۶٣ روستا با ٧٣ درصد خبر داد و گفت: همچنین برای ۴٢۵۶۵ مسکن در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر که ٢٩ شهر واجد شرایط را در بر می‌گیرد سند اخذ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ضمن درخواست و تقدیر از مشارکت و همراهی بانک‌ها برای اختصاص و تسریع و پرداخت تسهیلات همچنین از بازسازی ٢۵ هزار واحد در مناطق زلزله زده کشور در سال‌های گذشته خبر داد و بیان کرد: تمام ١١٠٣٧ واحد ثبت نامی مسکن مهر شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر چند سال قبل به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =