کد خبر: 28655
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
گندم

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی برداشت گندم در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اولین برداشت گندم آبی در خراسان جنوبی از مزارع شهرستان مرزی نهبندان به دلیل کویری بودن منطقه و گرمای هوا آغاز شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهدی جعفری، امروز سه شنبه ۳۰ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: در سال آبی جاری پنج هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود و نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۷ هزار تن گندم از ۱۸ هزار هکتار مزارع آبی استان خراسان جنوبی برداشت شود، گفت: بیشترین برداشت گندم را از شهرستان قاینات با سه هزار و ۲۳۵ هکتار سطح زیر کشت خواهیم داشت.

وی افزود: اولین خرید تضمینی گندم را اوایل اردیبهشت ماه از مرکز بهمن روستای چاهداشی نهبندان آغاز خواهیم کرد و ۱۷ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را انجام خواهند داد که ۱۵ مرکز زیر نظر سازمان تعاون روستایی فعالیت دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در سال جاری براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی هر کیلوگرم گندم تضمینی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =