کد خبر: 28523
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
آبرسانی

قائم مقام آبفا یزد از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد فاتحی در مراسم معرفی مدیر جدید آبفای مهریز گفت: تامین آب و اجرای طرح‌های مختلف مورد نیاز در کنار فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه از منابع موجود جزو اهداف و رویکرد مهم است.


وی افزود: برای تامین آب ۵۸ روستای مناطق مختلف استان در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پیگیری و اقدام می‌شود.


فاتحی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد آب تولیدی به دلیل فرسودگی شبکه در استان هدر می‌رود، ادامه داد: باید علاوه بر اصلاح شبکه با همکاری بخش‌های مختلف همواره برای جلوگیری از هدررفت آب به خصوص فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و صرفه‌جویی توسط مردم اقدام شود.


قائم مقام آبفا با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری مهریز ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: باید برای اتمام طرح با همکاری بخش‌خصوصی و همراهی مردم در شهرستان اقدام لازم صورت گیرد و طرح‌های آبرسانی به خصوص در روستا‌ها پیگیری شود.


مدیر سابق آبفا مهریز هم اظهار داشت: پنج طرح بزرگ به تازگی در زمینه آب در منطقه شروع شده که مهمترین آن ساخت دو مخزن ۵ هزارمتر مکعبی است که به مخازن ذخیره سابق اضافه می‌شود.


محمدرضا موحد افزود: کل ظرفیت مخزن آب مهریز هم‌اکنون ۲۵ هزارمتر مکعبی است که ۱۰ هزار متر مکعب به آن اضافه می‌شود که مطالعات انجام شده و به زودی عملیات احداث صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =