کد خبر: 28454
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
معاون توسعه روستایی

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: ماموریت اصلی شورای‌عالی بر اساس تصویب‌نامه ابلاغی رئیس‌جمهور، ‌ هماهنگی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان مقوله محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف و به طور کلی پیگیری موضوع گسترش عدالت و پیشرفت در مناطق محروم کشور است.

به گزارش روستانیوز، نشست ملی هم اندیشی اساتید و صاحب نظران عرصه مدیریت روستا با موضوع احیای جهاد سازندگی به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری با حضور اساتید این حوزه  برگزار شد.

سید وحید سعادت در این نشست با اشاره به مصوبه تشکیل شورای عالی جهادسازندگی گفت: ماموریت اصلی شورای‌عالی بر اساس تصویب‌نامه ابلاغی رئیس‌جمهور، ‌ هماهنگی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان مقوله محرومیت‌زدایی در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، امنیتی- انتظامی، خدماتی- عمرانی و به طور کلی پیگیری موضوع گسترش عدالت و پیشرفت در مناطق محروم کشور است که از طریق انتظام‌بخشی و هم‌افزایی فعالان امور جهادی در میدان در کنار فعال‌سازی ظرفیت‌ها و استعدادهای مناطق محروم و افزایش مشارکت محرومان در اداره و توسعه منطقه ای و محلی است.

معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری با اشاره به ماموریت‌های شورای عالی جهادسازندگی گفت: همراه‌سازی حرکت‌های متشکل و غیرمتشکل مردمی چه در سطح مجامع و انجمن‌های بالادستی و چه در سطح حرکت‌های خودجوش جهادی و خیرخواهانه با رویکرد جدید جهادسازندگی در کنار همسو سازی دستگاه‌های اجرایی دولتی و حاکمیتی تسهیل‌گر و تنطیم‌گر از جمله ماموریت‌هایی است که برای شورای‌عالی تکلیف شده است.

سعادت درباره ظرفیت‌های علمی کشور بیان کرد: امروز  جامعه علمی کشور ما دستاوردهای بی‌نظیری در حوزه مدیریت روستا دارد و باید از این ظرفیت‌های علمی دانشگاه و اساتید در تحقق ماموریت‌های شواری عالی جهاد سازندگی استفاده شود.

در ادامه نشست اساتید به بیان نظرات و پیشنهادهای خود درباره ماموریت‌های شورای عالی جهاد سازندگی پرداختند و پیشنهادهای متعددی در جهت هم‌افزایی و احیای جهاد سازندگی ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =