کد خبر: 28424
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با اشاره به ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در برابر زلزله و سایر حوادث گفت : تاکنون ۷۰ درصد واحدهای مسکونی در مناطق روستایی این استان در برابر حوادث مقاوم سازی شده است .

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، بهزاد رسولی زاده  روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:  اکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان وجود دارد که با سرعت در حال مقاوم سازی این واحدها هستیم .

وی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته از محل حساب ۱۰۰ امام (ره ) در استان البرز گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  از محل حساب ۱۰۰ امام  اقدامات موثری انجام داده که نیازمند اطلاع رسانی گسترده است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان البرز افزود:  اجرای طرح هادی در روستاها  یکی از برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که برای ساماندهی و بهبود فضای روستا ها  با جدیت در استان البرز دنبال می شود.

رسولی زاده اظهار داشت :  در بخش انبوه سازی مسکن تاکنون،  هشت هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان توسط بنیاد مسکن احداث و به مردم واگذار شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، بنیاد مسکن البرز نیز مسوولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان البرز مانند چهارباغ ، طالقان و اشتهارد را برعهده گرفته که در این زمینه به نیازهای متقاضیان پاسخ خواهیم داد.

وی گفت : در اجرای این طرح طی چهار سال آینده ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در البرز پیش بینی شده است که این مطالبه محقق خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن البرز  بیان داشت : در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و تمام روستاها بنیاد مسکن وظیفه صدور سند با همکاری ثبت اسناد را دارد که تاکنون برای ۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی البرز سند ثبتی صادر شده است.

«امین کتابی نژادیان»   معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در این نشست گفت: در روستاهای هدف گردشگری استان نسبت به  اجرای طرح های زیربنایی  مانند آسفالت و سنگفرش معابر اقدام لازم انجام گرفته است .

وی بیان داشت :  در سفر رییس جمهور به استان البرز پنج  میلیارد تومان در این بخش تقاضا کردیم که موافقت صادرشده است ؛  روستاهای گلیرد و میر طالقان از جمله مناطق گردشگری هستند که هرکدام ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام طرح های گردشگری  درخواست کرده ایم.

کتابی نژادیان گفت : اکنون ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار  در البرز داریم که  ۲۵۱ روستا قابلیت تهیه و بازنگری طرح هادی دارند که  از این تعداد طرح هادی  ۲۴۹ روستا تصویب شده است .

وی اظهار داشت : تاکنون افزون بر  ۵۸۰ پروژه  عمرانی در اجرای طرح هادی و بهسازی در روستاهای البرز اجرا شده است .

«لطیف عبداله زاده»  سرپرست بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان البرز گفت :  سال گذشته ۸۶۰  واحد مسکونی روستایی در البرز  مشمول طرح بهسازی قرار گرفتند که ۷۷۰  مورد آنها  اعتبار تخصیص داده شد ؛  ۶۰۰ نفر به بانک های عامل معرفی شده  و ۴۸ درصد از وام ها استفاده کرده اند.

وی افزود: امسال بنیاد مسکن ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرا و تهیه طرح هادی در روستاهای استان لحاظ  کرده  که از محل اعتبارات استانی ، ملی و امثال آن تامین می شود.

استان البرز حدود ۲۸۰ روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =