مسکن

۴۲هزارمین واحد روستایی مقاوم سازی شده چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در آیینی به مناسبت دهه تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان فارسان افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح های این بنیاد که در روستای راستاب شهرستان فارسان برگزار شد، اظهار داشت: برای مقاوم سازی ۴۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ۶۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرشید ریاحی سامانی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۱۹۵ واحد روستایی و شهری زیر شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت در شهرستان فارسان مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه باید بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار واحد مسکونی در استان مقاوم سازی شود، اظهار داشت: در برنامه هدف‌گذاری شده باید تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان مقاوم سازی شده است.

ریاحی تصریح کرد: همچنین تاکنون ۸۲ هزار جلد سند برای واحدهای روستایی استان صادر شده که سهم شهرستان فارسان، هشت هزار و ۶۷۶ جلد سند است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی کهریز و هدایت رواناب های سطحی با اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان از دیگر طرح های افتتاح شده شهرستان فارسان در دهه بنیاد مسکن است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۹۷۵ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به دستور امام خمینی(ره) در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد و همه ساله از ۲۱ تا ۳۱ فروردین با عنوان دهه بنیاد مسکن نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =