کد خبر: 27949
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
مدنی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت حضور مردم در همه عرصه ها برای اداره کشور گفت: حضور گروههای جهادی در مناطق محروم، رفع مشکلات را سرعت می بخشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید امیر حسینی مدنی چهارشنبه شب در دیدار با گروههای جهادی در شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی گفت:در این شهرستان و استان یکی از بزرگترین تشکل ها و تجمعات جهادی را تحت عنوان "قرارگاه عهد خدمت" داریم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب تذکر می دهند که از نرم افزار اصلی انقلاب فاصله گرفته ایم چرا که انقلاب اسلامی مسیر فعالیتش را از ابتدا بر پایه مردم تعریف نمود لذا نرم افزار اصلی انقلاب حرکت و اتکای به مردم در همه عرصه هاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می فرمایند "هر جا مردم را نیاوردیم شکست خوردیم" گفت: یکی از مصادیقی که مردم می توانند برای رفع مشکلات وارد شوند حضور گروه های جهادی در مناطق محروم است.

حسینی مدنی افزود: متاسفانه برخی مواقع در کشور، موضوع گروههای جهادی دچار آسیب می شود و حتی برخی، کارکرد گروههای جهادی را  زیر سوال می برند در حالی که کارکرد گروه های جهادی در مرحله نخست برای خود ماست که اگر هر کدام عهده دار سمتی شویم به خوبی درد و مشکلات مردم را می فهمیم.
وی اضافه کرد: متاسفانه بر مبنای آمایش های غلط در کشور تصمیمات بسیار اشتباهی حتی برای همین کوهسرخ گرفته شده و ظرفیتهای منطقه و روستاها دیده  نشده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اگر حضور در بین مردم و سفرهای استانی رییس جمهور نبود زمان زیادی نیاز بود تا مشکلات مردم را بفهمیم چرا که متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات مدیریتی است.

حسینی مدنی با بیان این که ایران اسلامی کشوری ثروتمند است افزود: کوهسرخ آب به میزان خوبی دارد اما نه تنها به صورت رواناب از منطقه خارج می شود بلکه راهها و زیرساخت ها را تخریب می کند و این نشان از نبود مدیریت است نه فقیر بودن منطقه به طوری که نتوانسته ایم از منابع موجود به درستی استفاده کنیم.
به گفته او گروههای جهادی قرار نیست راه یک منطقه را درست کنند بلکه امیدی که در دل مردم ایجاد می کنند بزرگترین خدمتی است که به مردم مناطق مختلف کشور ارائه می دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: وظیفه گروههای جهادی نشان دادن مسیر است که اگر این اتفاق بیفتد به تمدن اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است دست می یابیم.

حسینی مدنی در ادامه وضعیت راههای مواصلاتی، احیای بادامستانهای کوهسرخ و قنوات آن، عدالت آموزشی و کمبود مدرسه را از مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم این شهرستان دانست و گفت: به طور قطع با اولویت در چند روستا پیگیر احداث مدرسه خواهیم بود.

وی با اظهار تاسف از این که از ۲۵ هزار هکتار بادامستان کوهسرخ ۱۳ هزار هکتار آن از بین رفته است بر استفاده بهینه از منابع آبی منطقه تاکید کرد.

مسوول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: دانشجویان بسیجی امسال رکورد ثبت نام اردوهای جهادی را شکستند به طوری که هزار و ۲۰۰ نفر در این اردوها ثبت نام کردند.

محمود حقدوست افزود: هرچند گمان می شد که بعد از گذشت ۲ سال  از شیوع کرونا، امسال همه به سفر بروند اما شاهد استقبال بسیاری از دانشجویان از  اردوهای جهادی بودیم.

وی ادامه داد:پیش بینی اولیه شرکت ۱۵۰ تا ۲۰۰  نفر در اردوهای جهادی بود که با توجه به ظرفیت منطقه کوهسرخ و استقبال دانشجویان، در ۲۲ روستا مستقر شده و شروع به خدمات دهی در بخش های مختلف پزشکی، فرهنگی و عمرانی کردند.

مسوول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: دانشجویان رشته پزشکی در بخشهای دندانپزشکی، بینایی سنجی، زنان و مامایی، پزشک عمومی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون کرونا، تیم سیار غربالگری فشار خون و قند خون و آموزش سالمندان ارائه خدمت کردند.

حقدوست افزود: ساخت ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ترمیم و مرمت قنوات، رنگ آمیزی مدارس، ترمیم چند منزل مسکونی و کمک به تکمیل سالن ورزشی روستای خضربیک از جمله اقداماتی است که در مدت استقرار دانشجویان بسیجی در شهرستان کوهسرخ انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که هشت روستای دهستان تکاب شهرستان کوهسرخ هیچ سالن و امکانات ورزشی ندارند به همین دلیل سالن ورزشی این منطقه تکمیل می شود.

او اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت با کمبود کلاس درس در کوهسرخ مواجهیم همچنین بازماندگان تحصیل از دیگر مشکلاتی است که باید توجه ویژه ای  به آن شود.

شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا به مرکزیت شهر ریوش با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شمال شهر کاشمر و  ۲۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع است.   

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امروز  پنجشنبه نیز پس از بازدید از معدن روستای تنورجه و حضور در مزار شهدای گمنام شهر ریوش در جلسه شورای اداری و نخبگان این شهرستان شرکت می کند و در ادامه سفر خویش در شهرستان کاشمر حضور می یابد.

نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ به مقصد خراسان رضوی دیروز (چهارشنبه) آغاز شد و امروز پنجشنبه ادامه می یابد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =