کد خبر: 27608
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
خیار گلخانه ای

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۹ هزار تن از تولیدات گلخانه‌های استان در سال جاری مازاد بر مصرف بوده که به استان‌های دیگر ارسال شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا دُره‌کی روز سه‌شنبه در تور رسانه‌ای بازدید از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف در جمع خبرنگاران افزود: صادرات مستقیم به خارج از کشور نداشته‌ایم اما از نظر کیفی محصولات گلخانه‌های این استان ارتقا یافته و قابلیت صادرات دارند.

وی سطح کشت محصولات گلخانه‌ای در خراسان جنوبی را ۸۲.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای تولید شده است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال به‌رغم تاخیر در ابلاغ تسهیلات، حدود ۶.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده و صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای است.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی در خراسان جنوبی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

دره‌کی گفت: بیشترین تولیدات گلخانه‌ای استان به ترتیب خیارسبز، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز، گیاهان دارویی و تولید نشا است.

وی ادامه داد: پرونده پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان برای ۱۷.۵ هکتار گلخانه در بانک کشاورزی استان در دست بررسی و تکمیل پرونده است.

مدیرعامل شهرک گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف هم گفت: از ۵۶ قطعه زمین در این مجتمع ۴۴ قطعه احداث شده که ۳۹ باب گلخانه کشت انجام شده است.

محمدحسین قاسمی با بیان اینکه امسال به سمت کشت محصولات صادرات‌محور پیش رفتیم افزود: با محوریت مجتمع گلخانه‌ای محمدیه ۱۰۰ هزار نشا گوجه‌فرنگی توزیع و کشت شد که محصولات تولیدی به روسیه صادر شده است.

وی بیان کرد: سال‌های قبل محصولات بومی با قیمت پایین به فروش می‌رفت اما با تنوع کشت در شهرک درآمدزایی شکل گرفت.

مدیرعامل شهرک گلخانه‌ای محمدیه گفت: با همدلی که در این شهرک ایجاد شده محصولات را به کشورهایی از جمله افغانستان صادر می‌کنیم.

وی میزان اشتغال ایجاد شده برای بانوان در این مجتمع را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال بسیار خوبی در مجتمع فراهم شده و به‌رغم فصلی بودن اشتغال در گلخانه‌ها نیروی کار این مجتمع اشتغال پایدار دارند.

قاسمی با بیان اینکه طرح توسعه شهرک در حال پیگیری است افزود: مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف فعال‌ترین شهرک گلخانه‌ای در شرق کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =