معاونت توسعه روستایی

نماینده معاون اول رئیس جمهور در امر احیای واحدهای اقتصادی گفت: با اجرای تفاهم‌نامه‌ دولت و صندوق امید برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌ تعطیل ۱۴ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از معاونت توسعه و روستایی «محمد مخبر» با حضور در صندوق کارآفرینی امید یکصد واحد اقتصادی احیا شده در استان‌های مختلف کشور را به‌طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

در این مراسم که سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت نیز حضور داشت، تفاهم‌نامه احیای هزار واحد اقتصادی غیرفعال و نیمه‌فعال دیگر نیز توسط مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری امضاء شد.

سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول ریاست جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی تصریح کرد همکاری صندوق کارآفرینی امید برای رسیدگی به مشکلات واحدهای اقتصادی غیر فعال‌ و نیمه‌ فعال موجب شتاب گرفتن‌ نوسازی و فعال سازی این واحدها می‌شود.

وی افزود: احیای واحدهای اقتصادی با رضایت مالکان بنگاه‌های اقتصادی و بر اساس مدل‌های تأمین مالی نوین و علمی برای احیای حداقل ۲۰ درصدی واحدهای نیمه فعال و فعال‌سازی مجدد یا تغییر کاربری آنها و تکمیل و راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام انجام خواهد شد.
نماینده معاون اول ریاست جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان همکار ما در این تفاهم نامه عارضه‌یابی، احیا، توانمندسازی، ساماندهی و بهبود ظرفیت تولید دست کم هزار واحد تولیدی را که به تأیید نهضت احیای واحدهای اقتصادی می‌رسند، بر عهده دارد.

او، اعتبار انجام این تفاهم نامه را بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و اختیارات دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی از اهداف اصلی امضای این تفاهم نامه است. 

مدنی در پایان خاطر نشان کرد که با اجرای این تفاهم نامه، ۱۴ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =