کد خبر: 27401
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
آبرسانی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از آبرسانی به ۷ هزار روستا در کشور توسط بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد زهرایی در آئین کلنگ زنی ۱۴۰۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با اشاره به آغاز ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در شهر سهند اظهار کرد: گام مهمی در ساخت مسکن در شهر سهند شروع شده که امید است به کل شهرهای آذربایجان شرقی تعمیم یابد.

وی گفت: ۴۴۰۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در شهرهای سهند، مراغه و مرند اجرا می‌شود.

زهرایی افزود: سازمان بسیج سازندگی براساس سند ۱۰ ساله در بحث‌های محرومیت زدایی، خدمت رسانی و کاهش فقر مأموریت ویژه دارد.

وی گفت: در طرح جامع محرومیت زدایی مقرر شده است تا در محرومیت زدایی مردم پایه باشند یعنی اولویت محرومیت زدایی از روستاها، حاشیه شهرها و شهرهای جدید شروع شود.

زهرایی افزود: بر این اساس ساخت مسکن در اولویت قرار گرفت و مقرر شد طی دو سال ۱۳۰ هزار مسکن با اولویت مددجویان کمیته امداد، روستاها و محلات حاشیه شهر و با اولویت محرومین ساخته شود.

وی گفت: از این ۱۳۰ هزار مسکن، ساخت ۴۰ هزار مسکن در روستاها با کمیته امداد به تفاهم رسیدیم که از این ۴۰ هزار مسکن هم حدود ۵ هزار مسکن از پیشرفت فیزیکی برخوردار است و مابقی نیز با شرکت بازآفرینی شهری و بخشی هم در شهرهای جدید با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به نتیجه خواهیم رساند.

وی افزود: در بحث آبرسانی نیز برای آب شرب و کشاورزی ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با وزیر نیرو قرارداد بسته شده است.

زهرایی گفت: در بحث اشتغالزایی هم احیا صنایع خرد و کوچک را برعهده گرفته‌ایم.

وی گفت: در شهر سهند هم ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی شروع شد که در سایر شهرها هم با تحویل زمین اقدام به شروع پروژه خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =