کد خبر: 27374
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
چای

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، گفت: قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک ۳۷.۵ و درجه دو نیز ۴۸ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،حبیب جهانساز ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار کرد: جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات کشاورزی برگزار و قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای برای سال زراعی جاری مشخص و اعلام شد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته در زمینه خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک شاهد رشد ۳۷.۵ درصدی هستیم، گفت: برگ سبز درجه یک امسال ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به رشد ۴۸ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه دو، افزود: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای دو به ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

وی به تعیین سهمیه دولت و کارخانجات چایسازی برای سال زراعی امسال نیز اشاره و اضافه کرد: برای امسال سهم دولت از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۲۵ درصد و کارخانجات چایسازی ۷۵ درصد تعیین شده است.

جهانساز با اشاره به قیمت مناسب تعیین شده برای خرید تضمینی برگ سبز چای، تصریح کرد: در دو سال اخیر هر ساله ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =