نبی زاده

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: ایجاد کریدور سبز برای جابه‌جایی پول و انتقال کالا باعث افزایش 50درصدی صادرات ماهیان قزل‌آلا به روسیه می شود.

به گزارش روستانیوز، آرش نبی‌زاده اظهار داشت: حدود پنج سال است که به سمت صادرات ماهی قزل‌آلا رفته‌ایم و پیش از آن تولید این ماهی صادرات‌محور نبوده است.

نبی‌زاده ادامه داد: اکنون بسیاری از مزارع بزرگ کشور در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا جهت صادرات فعالیت می‌کنند و از این لحاظ مشکلی نداریم و امیدواریم این اتفاق برای مزارع کوچک و فقیر کشور نیز بیفتد.

نبی‌زاده همچنین گفت: تولید ماهی قزل‌آلا در سطح کشور بیش‌تر به صورت خرد است و اکثر تولیدات ما در مزارع خرد انجام می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی در مورد میزان صادرات ماهیان سردآبی به روسیه عنوان کرد: سال گذشته تقریباً دو هزار تن صادرات ماهیان سردآبی به کشور روسیه داشتیم و سال آتی هم در صورت بهبود زیرساخت‌ها روند صادرات به روسیه بهتر خواهد شد، اما شرایط جنگ و مذاکرات برجام نیز بر صادرات ما تأثیرگذار است.

نبی‌زاده با اشاره به پیگیری فراوان برای بهبود زیرساخت‌های صادراتی از سال 1395 تاکنون عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در بخش صادرات آبزیان عدم وجود کانتینرهای مناسب در ناوگان حمل دریایی شمال کشور است.

وی ادامه داد: از طرفی قیمت کانتینر به صورت جهانی بالا رفته و کشور ما نیز همیشه در شبکه حمل و نقل ضعیف بوده است.

نبی‌زاده افزود: همچنین با توجه به نرخ تبدیل به ارز نیمایی برای بازگشت ارز صادراتی مشکلات زیادی داریم.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی همچنین گفت: چون افراد مجبورند از روش‌های مختلفی از جمله استفاده از واسطه‌ها ارز را وارد کشور کنند، در نتیجه بسیاری از افراد علاقه‌ای به صادرات ندارند.

نبی‌زاده در مورد شرایط کنونی صادرات عنوان کرد: در حال حاضر تجار توانایی خرید ندارند، چون تبادلات ارزی همه چیز را به هم ریخته است و به همین دلیل تمام صادرکنندگان دست نگه داشته‌اند تا تکلیف قیمت دلار مشخص شود تا بر اساس آن بتوانند معاملات خود را انجام دهند؛ لذا دچار رکود در بازار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =