کد خبر: 27173
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
پنل های خورشیدی

نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلو واتی ویژه ۲۵ خانواده مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستای ملا علی شهرستان هیرمند سیستان و بلوچستان به دستور رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در روستای ملا علی هیرمند که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره )همراه بود اظهارداشت: کمیته امدام امام خمینی (ره) طیف وسیعی از خدمات را در این استان از ساخت خانه، تامین وسایل، تامین جهیزیه، لوله‌کشی گاز و کمک هزینه به  مددجویان ارائه می‌دهد.

حسین مدرس خیابانی با بیان این‌که مهمترین ماموریت کمیته امداد امام (ره) در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌های روستایی است افزود: ما اعتقادمان این است باید کاری کنیم که مدجویان وابسته به کمک‌های معیشتی مقطعی و موقت نباشند و خودشان مستقل و خودکفا شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همت کمیته امداد امام (ره) در سیستان و بلوچستان در یکی از روستاهای منطقه سیستان به عنوان نمونه  ۲۵ مورد از خانواده‌های مددجو با نصب پنل‌های خورشیدی پنج کیلووات درآمدی پایدار برایشان ایجاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموعه هزینه این پنل‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۷۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود چهار درصد و بازپرداخت  هفت سال در اختیار  مددجویان قرار گرفت.

وی گفت: به دلیل اینکه بعضی از شغل‌ها به دلیل خشکسالی در منطقه سیستان مانند کشاورزی و دامپروری تعطیل شده این موارد (نصب پنل) کمک خیلی خوبی است که خانواده‌های مددجو بتوانند درآمد پایداری بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان کسب کنند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه  سیستان و بلوچستان یکی از مزایایش  استفاده از انرژی تابشی خورشیدی است اظهارداشت: این موضوع بسیار مهم است که بتوانیم پنل‌های خورشیدی را در مقیاس کوچک فراگیر کنیم که در این مورد کمیته امداد در استان پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد مناطق سیستان و بلوچستان ما تحت تاثیر انرژی تابشی است و از این جهت رتبه نخست را در کشور داریم  ادامه داد: شرایط استان هم برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاووات و هم برای اجرای پنل‌های خورشیدی پنج کیلوواتی مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =