کد خبر: 26886
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۵۷ درصد طرح‌های هادی روستایی در این استان تاکنون بازنگری شده و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا سه سال آینده تمامی طرح‌ها بازنگری و دوباره تهیه شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، پویا تابعی  افزود: طرح هادی برای یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه و تا پارسال، ۶۳۸ طرح بازنگری شده است.

وی با اشاره به بازنگری ۱۵۷ طرح هادی روستایی لرستان در سال جاری اظهار داشت:  تاکنون ۸۳۰ طرح هادی در روستاهای لرستان اجرا شده است که ضریب این اقدام در کشور ۵۴ و در استان حدود ۵۳ درصد برآورد می شود.

وی توضیح داد: بر اساس تعریف رایج در کشور، اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک می شود که در ۲ مرحله انجام می شود اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: اعتبار نقدی اجرای طرح هادی با مقیاس کشوری برای هر روستا ۶۰۰ میلیون تومان است که در صورت تامین اعتبار از محل اسناد خزانه به ۲ میلیارد تومان نیز می رسد.

تابعی ادامه داد: همچنین اجرای طرح بر اساس تعاریف استان و خواسته مردم در هر روستا با اسناد خزانه دست کم چهار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی گفت: باتوجه به اعتبارات مصوب از محل تامین قیر رایگان و اعتبارات ملی، تلاش می شود تا هفته دولت سال آینده آسفالت معابر حدود ۵۰ روستای استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =