کد خبر: 26461
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور، سمهیه این استان طی سال جاری ۱۳ هزار واحد بوده که معادل هفت درصد است.

به گزارش روستانیوز به نقل ز ایسنا، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور، سمهیه این استان طی سال جاری ۱۳ هزار واحد بوده که معادل هفت درصد است.

محمود بدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی امسال از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و این امر زمینه ای برای توسعه مقاوم سازی مساکن روستایی است.

وی با بیان اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال نیز افزایش یافته، اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات پنج درصد است که بانک‌های ملی، رفاه کارگران، مسکن، صادرات، ملت و کشاورزی عامل اعطای این تسهیلات هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از افزایش ۲ برابری تسهیلات بانکی به ۲ میلیارد ریال با نرخ پنج درصد برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی خبر داد و اظهار داشت: هنوز بخشنامه این دستور ابلاغ نشده است.

بدلی با بیان اینکه از ابتدای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون ۸۹ هزار واحد در سطح استان مقاوم شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: تاکنون ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی پایش و شناسایی شده که اغلب آنها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله کم‌دوام یا بی‌دوام است.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی، بیش از ۱۰۷ هزار نفر جهت استفاده از این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه کرده‌اند که بعد از بررسی‌های لازم ۱۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =