کد خبر: 26459
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره اینکه سالانه نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور هدفگذاری شده است ، گفت : اکنون در مجموع ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور نوسازی و مقاوم هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد  عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در منطقه گرمدره شهرستان کرج افزود: طبق برنامه ریزی تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای  مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی می شوند.

وی تاکید کرد: براین اساس سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی ونوسازی می شود که طبق این برنامه می بایست در سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن  روستایی در ایران برگزار شود.

 نیکزاد با بیان اینکه  حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)  به عنوان یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی برای مردم ایران اختصاص یافته است، گفت : امروز  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارائه خدمات

ارزنده ای در جای جای کشور به مردم است که  پیام های رهبر معظم انقلاب در سالگرد تاسیس بنیاد مسکن مایه شور و شعف و ایجاد انگیزه مضاعف برای خدمات به مردم  بیشتر شده است.

وی ادامه داد:  امروز  تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی مصوب هستند که برای انجام امورات روستا شبکه معابر، کاربری تجاری، مسکونی ، مذهبی و آموزشی توسط مشاوران قوی و ذیصلاح  تعریف شده است .

این مسوول گفت :  در بخش  اجرای طرح هادی همه کسانی که با موضوع روستا مرتبط هستند تلاش می کنند تا خدمات مناسب در  زمینه اجرای شبکه معابر روستا و آُسفالت معابر انجام دهند.

نیکزاد اظهار داشت:  امروز امکانات بسیار خوبی در اختیار مجریان طرح هادی  از جمله  اوراق  بهادار وجود دارد و تلاش می شود در اجرای طرح هادی روستایی  به شاخص مناسب تری برسیم.

وی بیان داشت : در بحث بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده بنیاد مسکن در میدان کار  حضور دارد  و امروز مجموعه بنیاد مسکن در هشت منطقه زلزله زده و ۶  منطقه سیلزده کشور  در حال بازسازی خانه های مردم است .

این مسوول گفت : در بحث سند دار کردن خانه های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با پیگیری هایی که انجام شده  تاکنون حدود چهار میلیون سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور  صادر و تحویل مردم شده است.

نیکزاد افزود: در موضوع جهش تولید مسکن حدود ۶۰ هزا واحد مسکونی در شهرهای کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است ؛ بنیاد مسکن در انجام همه ماموریت ها به یک نکته اساسی توجه دارد که عرصه را برای بخش خصوصی تنک نکند.

وی تاکید کرد که در چند ماه آینده خبرهای خوش در حوزه بنیاد مسکن به گوش مردم خواهد رسید ضمن آنکه در بخش بافت های فرسوده بنیاد مسکن ورود  پیدا کرده  است .

این مسوول گفت: تاکنون در شهر زاهدان  ۱۰ هزار واحد مسکونی  بهسازی و نوسازی شده  و در شهر  کرج  نیز  ورودخواهیم کرد تا با عنایت دولت  سیزدهم در استان البرز نیز  برای بافت های فرسوده اقدامات خوبی انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =