کد خبر: 26325
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
سینا کلهر

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش گفت: باید ورزش روستا را به ورزش قهرمانی و حرفه‌ایی متصل کرد چرا که با این اتفاق در دیگر رشته‌ها می‌توان آن را دنبال کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سینا کلهردر نشست خبری درباره برگزاری نخستین دوره رقابت‌های مینی فوتبال روستایی و عشایری در کشور موسوم به جام پرچم، افزود: از ظرفیت و امکانات ورزش روستایی با وجود سرمایه گذاری‌هایی که انجام شده، استفاده نشده است و امیدواریم این رویداد باعث تقویت ورزش در روستا شود.

وی با بیان اینکه جام پرچم ۲ ویژگی دارد، گفت: نخستین مسئله استعدادیابی است تا استعداد‌های مختلف شناسایی شوند. دوم اینکه قهرمان مسابقات به عنوان نماینده کشورمان به مسابقات بین‌المللی مینی فوتبال معرفی می‌شود. باید ورزش روستایی را به ورزش قهرمانی متصل کنیم که این تلاش صورت گرفته است، در این صورت می‌توانیم این حرکت را در رشته‌های دیگر هم انجام دهیم. انتخاب فوتبال هم از این جهت بوده که در پیمایش صورت گرفته، فوتبال انتخاب اول روستا‌ها بوده است. اعتبارات ما هم برای فوتبال کفایت می‌کرد و اعتبارات روستا‌ها واقعا کم بوده است.
کلهر با بیان اینکه جام پرچم به عدالت اجتماعی و رفع تبعیض کمک می‌کند، افزود: کسی که در روستا به دنیا آمده نباید فکر کند محروم است. چالش جدی ما در روستا مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی است و اوقات فراغت کمی دارند به همین علت به سمت آسیب‌های اجتماعی می‌روند. از رسانه‌ها هم خواهش می‌کنم به ورزش روستایی توجه کنند و همه برای عدالت اجتماعی کمک کنیم.
وی ادامه داد: در کشور ۳۷ هزار روستا داریم که از این تعداد هفت هزار خانه ورزش روستایی فعال است و چهار مربی در روستا در بخش‌های مختلف حضور دارند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش افزود: در بخش اعتبارات هم به ورزش روستا اجحاف شده که برای رفع آن تلاش خواهیم کرد. باید ورزش روستا باقی بماند و تنها راهکار بقای آن داشتن تیم ورزشی است. این موضوع به رفع تبعیض و ایجاد عدالت کمک می‌کند. چالش جدی در روستا این است که مشکل زیر ساخت فرهنگی داریم و این اتفاق باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کلهر درباره زیر ساخت فرهنگی در روستا‌ها گفت: در کنار رویداد‌های ورزشی در نظر داشتیم بخش جشنواره را به عنوان رویداد فرهنگی دنبال کنیم که اعتبار آن تامین نشده و امیدواریم در سال آینده با تامین اعتبار، این مهم عملی شود.
وی افزود: کل اعتبار برای رویداد ورزشی در روستاها، ۲ و نیم میلیارد تومان است و این رقم ناچیز بوده که به علت تخصیص اعتبارات بودجه امسال اتفاق افتاد.
کلهر گفت: ۶ هزار مجموعه ورزشی برای وزارت است و ۳۰ هزار برای نهاد‌های دیگر. از این ۳۶ هزار مجموعه مردم نمی‌توانند استفاده کنند. لازم نیست محیط لاکچری برای افراد ویژه داشته باشیم. قرار است در همه محیط‌ها این کار‌ها را انجام دهیم، اما این مشکلات هست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =