کد خبر: 26312
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
جهانساز

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفتگویی با اشاره به ایجاد خط اعتباری مکانیزاسیون برای توسعه صنعت چای در کشور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت‌ شده است.

وی با بیان این که تسهیلات سرمایه در گردش برای هر هکتار از باغات چای ۴ میلیون تومان است، افزود: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور این تسهیلات را با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱ ساله پرداخت کرده است.

جهانساز با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز چای‌کاران، گفت: تسهیلات مکانیزاسیون برای دستگاه‌های ویژه هرس، شخم، برگ چین، حمل‌ونقل، انواع هرس‌های کف بر و احیای باغات پرداخت می‌شود.

به گفته وی، ۸۰ درصد هزینه خرید ماشین‌آلات این حوزه برای چای‌کاران با تسهیلات پرداخت می‌شود.

این مسئول درباره پرداخت تسهیلات به کارخانه‌داران این صنعت نیز گفت: تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۷ درصد برای بهداشتی کردن کارخانه‌های چای پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی حوزه چای در دهه مبارک فجر امسال، تصریح کرد: چای‌کاران می‌توانستند با شرایط ویژه در این نمایشگاه، ماشین‌آلات موردنیاز خود را با ۱۰ درصد تخفیف تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =