کد خبر: 26191
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
برق روستا

فاز اول پروژه برق رسانی به روستای آب گرازی شهرستان باغملک به بهره برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، سخنگو و مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از بهره برداری فاز اول پروژه برق رسانی به روستا‌های بدون برق تنگ کرد، آب گرازی و ده کهنه با حضور مسئولان استانی خبر داد.

علی سلیمانی در تشریح عملیات این پروژه‌ها گفت: پروژه برق رسانی به روستای آب گرازی و ده کهنه و تنگ کرد که حدود ۶۰ خانوار جمعیت دارند، حدود یک ماه پیش کلنگ زنی شد و با یک کار جهادی در کمتر از یک ماه برقدار شدند.

سلیمانی اضافه کرد: این پروژه به طور کامل ۱۴ کیلومتر بوده که ۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۴ دستگاه ترانسفورماتور، و ۲۵۰ اصله پایه با مبلغ ریالی ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: فاز اول آن به اتمام رسید و مردم روستای آب گرازی از نعمت برق برخوردار شدند و امیدواریم ادامه این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری به روستا‌های ده کهنه و تنگ کرد نیز محقق شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان با بیان این که برنامه ریزی شرکت توزیع برق خوزستان، برقدار کردن روستا‌های دارای کدخانوار بدون روشنایی است، گفت: در حاشیه افتتاح این پروژه، بازدیدی از روستای بیدستان نیز انجام شد و جلوگیری از سرقت‌های احتمالی مجدد از شبکه برق این روستا، تامین روشنایی معابر و تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت؛ و عشایر منطقه هم از سامانه‌های خورشیدی برخوردار شدند تا همه از نعمت روشنایی برخوردارشوند.


آیین کلنگ زنی پروژه‌های روستایی شهرستان باغملک باحضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مسئولان محلی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =