کد خبر: 26008
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
ورزش روستایی

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان گفت: با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به ویژه جوانان پنج خانه ورزش روستایی در دهه فجر افتتاح و تجهیز می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس از گرگان، فرید اصغری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان  به ویژه جوانان به شهرها، استفاده صحیح جوانان از اوقات فراغت با ورزش کردن و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دهه فجر پنج خانه ورزش روستایی در روستاهای استان گلستان افتتاح و تجهیز می‌شود.

وی تصریح کرد: این خانه‌های ورزش روستایی در روستای «دهنه» از توابع شهرستان گمیشان، روستای «یکه توت» از توابع شهرستان مراوه‌تپه، روستای «پیروانش» از توابع شهرستان آق‌قلا، روستای «مرزی تنگلی» از توابع شهرستان گنبدکاووس و روستای «اسلام‌آباد» از توابع شهرستان کردکوی افتتاح خواهد شد.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان خاطرنشان کرد: این خانه‌های ورزش روستایی هریک با اعتبار‌حدود ۱۲ میلیون تومان و مجهز  به میز پینگ پنگ، راکت، توپ، میز فوتسال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی به بهره‌برداری می‌رسد‌.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی سبب شادی، نشاط اجتماعی و تحرک جسمی می‌شود، ادامه داد:  بیش از ۳۰ جشنواره بومی و محلی در اکثر روستاهای گلستان برگزار می‌شود.

اصغری گفت: همچنین مسابقات مینی‌فوتبال با حضور ۳۲ تیم در روستای «آرخ کوچک» شهرستان بندرترکمن و مسابقات روستایی در رشته فوتسال و والیبال، هفت‌سنگ، طناب‌کشی و بازی‌های بومی محلی در تمام شهرستان‌های استان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و امید برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های فرهنگی ورزشی، توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی منطبق با آیین و رسوم سنتی جشنواره بومی محلی بانوان روستایی در دو شهرستان علی‌آبادکتول و رامیان برگزار می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان ابراز کرد: سومین دوره جام ستارگان فوتوالی ایران در اهواز برگزار شد و در این مسابقات تیم  هیات ورزش روستایی «گلدانه صحرای» گلستان در مصاف با تیم هیات ورزشی روستایی خوزستان در یک بازی نفس‌گیر مقابل حریف خود به پیروزی رسید و مقام سوم را از آن خود کرد، بازیکنان این تیم حامد و محمد شادان بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =