کد خبر: 25981
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: توسعه پایدار و استقرار عدالت در مناطق روستایی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، پویا تابعی در جلسه هماهنگی اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد علوی، با حضور معاون عمران و زیرساخت بنیاد علوی لرستان، روستاها را منبع اقتصاد پویا و مولد در کشور دانست و افزود: توسعه پایدار و استقرار عدالت در مناطق روستایی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی تحقق عدالت را یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دستیابی به پیشرفت و توسعه در کنار اجرای عدالت در توزیع امکانات در جوامع روستایی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان یکی از معضلات و چالش‌های اجتماعی در کشور را ناشی از مهاجرت‌های بی‌رویه از محیط‌های روستایی به حاشیه شهرها و رواج پدیده حاشیه‌نشینی دانست و اظهار کرد: امروزه نقش عمران و آبادانی در روستاها در کاهش مهاجرت روستاییان و احیای روستاهای خالی از سکنه بی‌بدیل است.

تابعی گفت: در موضوع توسعه اقتصاد روستایی باید رویکرد آمایشی داشته باشیم و هر روستایی متناسب با ظرفیت‌های محیطی و اقلیمی‌اش که می‌تواند حوزه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعت دامداری، ماهیگیری و حتی گردشگری باشد، تقویت و فعال شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تامین مسکن برای محرومان و عمران و آبادی روستاها را از اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی دانست و بیان کرد: محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی کم برخوردار در شهرستان الیگودرز و دهستان کوهدشت شمالی از اهداف اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد مسکن استان و بنیاد علوی است.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که محرومیت‌زدایی در روستاهای کشور همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده است، خاطرنشان کرد: باید با روحیه جهادی و رویکرد انقلابی بتوانیم با هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود و با مشارکت مردم، تحولی عظیم در رفع محرومیت درروستاهای استان ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =