کد خبر: 25745
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۱۷ پروژه شاخص در حوزه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۱۰ میلیارد در استان آماده افتتاح است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۱۷ پروژه شاخص در حوزه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۱۰ میلیارد آماده افتتاح است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این پروژه‌های قابل افتتاح ۲۹۹ روستا، ۱۵ هزار و ۴۶۷ خانوار و ۹۷ هزار و ۲۷۶ نفر بهره‌مند می‌شوند، بیان‌کرد: با این پروژه‌های قابل افتتاح ۳۰۵ فرصت شغلی ایجاد و سه هزار و ۹۱۹ نفر فرصت شغلی ثبت می‌شود.

جعفری ادامه‌داد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری نیز در حوزه صنایع کشاورزی با اعتبار چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال صورت گرفته است و ۱۷۹ فرصت شغلی نیز در این بخش ایجاد و ۹۱۹ فرصت شغلی نیز تثبیت شده است.

بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به شهرستان خوسف است

وی افزود: بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح و حجم سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان خوسف با ۱۰۸ فرصت شغلی ایجاد شده و ۷۹۱ فرصت شغلی تثبیت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه به اینکه تقویت اعتماد مردم به مجموعه جهاد کشاورزی، ایجاد سامانه‌های خدمات‌رسانی، تفسیر قوانین به نفع مردم و نظارت صحیح بر بازار از جمله اهداف کوتاه مدت ما در خراسان‌جنوبی است، گفت: از جمله برنامه‌های میان مدت جهاد کشاورزی در خراسان‌جنوبی این است که به سمت تکمیل چرخه تولید محصولات ویژه و مزیت‌دار خراسان‌جنوبی برویم تا از خام فروشی تا حدی جلوگیری کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه کشت قرار دادی و کشت فرا سرزمینی با کشور افغانستان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم تا به شرط تفاهم‌های دو جانبه اجرایی شود، ادامه‌داد: استان ما نیاز به وارد کردن آب مجازی دارد که این اتفاق با کشت فرا سرزمینی و کشت چغندر قند و گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی خودمان را در ولایت فراه محقق می‌شود.

وی گفت: معتقد هستیم که نباید بذری در خراسان‌جنوبی کاشته شود که بازار فروشی برای آن وجود ندارد و از این جهت به سمت تولید گیاهان دارویی حرکت کرده‌ایم که هم ارزش افزوده بیشتری دارد و هم آب کمتری مصرف می‌کند.

تولید شربت زرشک دانش بنیان با پایه عسل

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تولید شربت زرشک دانش بنیان با پایه عسل اظهار کرد: این محصول تولید شده است و پیگیر تجاری سازی آن نیز هستیم و أن شاء الله در این حوزه خبرهای خوبی در آینده خواهیم داشت.

جعفری ادامه داد: تقویت مراکز ترویج از دیگر برنامه‌های میان مدت جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی است چرا که ارتباط با مزرعه و کشاورز با تقویت این مراکز محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع صدور سند اراضی یادآور شد: اگر با همین روند و روال پیش برویم تا ۳۰ سال دیگر هم نخواهیم توانست صدور سند اراضی داشته باشیم ولی برنامه‌ای را سرعت بخشی این موضوع داریم که تا پایان دولت جشن پایان صدور سند اراضی را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =