امیر حسین مدنی

راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل از جمله برنامه‌های نهضت احیای دولت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بازدید از واحد های تعطیل و نیمه خراسان رضوی گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل با اولویت واحدهای مرتبط با اقتصاد روستا از جمله برنامه های نهضت احیای دولت است.

امیرحسین مدنی با اشاره به تعطیلی بیش از ۳۰ هزار واحد تعطیل و راکد در بخشهای مختلف معدنی، کشاورزی و صنعتی افزود: برخی از این واحدها ممکن است قابل احیا نباشند اما دستکم ۲۰ تا ۲۵ درصد قابل احیا هستند که در نهضت احیا درصدد بازگشت آنها به چرخه تولید هستیم.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری اظهار داشت:تعطیل بودن بخشی از واحدهای صنعتی که قابل احیا و قابل برگشت به چرخه تولید هستند یکی از مسائل فعلی کشور است.

مدنی افزود: بعضی از این واحدها به خاطر مسائلی که در سال‌های گذشته در بخش‌های مدیریت، تحریم و تامین مالی وجود داشت دچار چالش‌ هایی شدند که بعضی با تامین مالی قابل حل است و بعضی نیز مشکل تامین مالی ندارند و یکسری مشکلات حقوقی دارند که با یک تدبیر و تصمیم‌ گیری به موقع می‌توان آنها را به چرخه تولید برگرداند.

وی گفت: برآورد ما این است که بیش از ۵۰ درصد از این واحدها، مشکلات مالی ندارند و تعطیلی آنها به خاطر مشکلات حقوقی ساختاری و مدیریتی و تکنولوژی است که رسیدگی به آن احتیاج به رسیدگی نهضتی دارد.

مدنی اظهار داشت: از طریق ستادهای تسهیل و رفع موانع که در استانها هم تشکیل می شود تدابیری دیده شده است و بنای دولت حل این مشکلات است.

بازدید از یک واحد تولید پوشاک در روستای کشف، واحدهای فناور روستای عسکریه و چند واحد بسته بندی فرآورده‌ های گوشتی در روستای چاهشک و دیدار با استاندار خراسان رضوی از دیگر برنامه‌ های سفر یک روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =