کد خبر: 25499
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
اینترنت

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: بعد از اتصال همه روستاها به اینترنت، اقدامات لازم را برای افزایش کیفیت اینترنت روستاها انجام خواهیم‌ داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سعید بابایی در رابطه با پوشش اینترنتی روستاهای استان زنجان، اظهار کرد: طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۷۱۲ روستا است که از این تعداد ۹۵ روستا فاقد اینترنت پرسرعت سیار است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا اواخر سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه اینترنتی متصل کنیم، البته از ۹۵ روستای فاقد اینترنت تنها ۶۵ روستا کاملاً فاقد اینترنت بوده و در ۳۰ روستای دیگر یا اینترنت ADSL و یا سینگال ضعیف وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: ممکن است در روستاهای دارای اینترنت نیز مشکلاتی مانند ضعیف بودن اینترنت یا پایین بودن آنتن‌دهی در برخی نقاط وجود داشته باشد که بعد از اتصال همه روستاها به اینترنت، اقدامات لازم را برای افزایش کیفیت اینترنت روستاها انجام خواهیم‌ داد.

بابایی با بیان اینکه در روستای کمرکوه طارم سایت برای دسترسی به اینترنت راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در روستای زرنی این شهرستان نیز سایت در حال راه‌اندازی است که با فعالیت آن، مناطق اطراف این روستا را نیز پوشش خواهد داد که در تلاش هستیم در اوایل سال آینده این سایت را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در ماه‌نشان نیز ۲۰ روستا فاقد اینترنت داریم که تا پایان سال آینده به اینترنت متصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق آمار، با توجه به سفرهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان و اقداماتی که از سال گذشته آغاز شده است، در حال حاضر ۸۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =