کد خبر: 25489
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
اراضی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از اواخر سه ماهه اول و یا آغاز سه ماه دوم سال آتی به تدریج صدور سند برای اراضی کشاورزی گیلان آغاز خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حسن گیلان پور با بیان اینکه سند دار شدن اراضی کشاورزی از محوری ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: برای رفع تداخل کارهای صدور سند ۶۰ هزار هکتاری اراضی در گیلان در حال انجام بوده و قرارداد کاداستر نیز برای این میزان اراضی بسته شده است.

وی افزود: در اجرای طرح کاداستر از طرح تقسیم و دوربین های دو فرکانسه استفاده خواهد شد که از ضریب خطای پایینی برخوردار است.

گیلان پور ادامه داد: پیش بینی می شود از اواخر سه ماهه اول یا آغاز سه ماه دوم سال آتی صدور سند برای اراضی کشاورزی گیلان آغاز شود و کشاورزان به تدریج سند اراضی را دریافت کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: ثبت مالکیت در کل روستاها با تعیین منابع ملی و دولتی انجام و به صورت پازل تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق آمار موجود در گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و ۱۶۰ هکتار اراضی باغی در گیلان وجود دارد که پس از کاداستر میزان دقیق این آمار اطلاع رسانی خواهد شد.

گیلان پور تصریح کرد: پس از صدور مالکیت و سند برای اراضی نه تنها تغییر کاربری ها مشخص می شود بلکه از حجم پرونده ها در دادگاه ها در این زمینه نیز کاسته خواهد شد و شاهد کاهش خرید و فروش های بی مورد اراضی نیز خواهیم بود.

وی یکی از مهمترین اهداف صدور سند برای اراضی کشاورزی گیلان را بالابردن امنیت تولید در استان عنوان کرد و گفت: علاوه بر پیشرفت تولیدات کشاورزی در گیلان، قطع دست دارزی ها به اراضی ملی نیز اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =