کد خبر: 25484
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط ویدئوکنفرانسی با روستای شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز، ارتباطات پایدار و پرسرعت در این روستا و ۱۸ روستای دیگر استان فارس را با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس؛ مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در آیین افتتاح ۱۰۰۰ روستای کشور به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت که با حضور ویدئوکنفرانسی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با روستای شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز همراه بود، گفت: استان فارس با ۳۶ شهرستان از لحاظ تعداد شهرستان حائز رتبه اول و از لحاظ جمعیت و وسعت رتبه چهارم کشور را داراست و ۲۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

وی افزود: از این تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار، ارتباطات پایدار و پرسرعت برای ۱۶۷۸ روستا ایجاد شده است و حسب دستور وزیر ارتباطات و حمایت مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت، پیش بینی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا ۴۱۰ روستای استان که فاقد ارتباط هستند نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شوند. 

سهرابی بیان کرد: حدود ۳۰۰ روستای استان نیز کیفیت ارتباطات در آنها پایین است که برای آنها برنامه ریزی لازم صورت گرفته و به ترتیب اولویت، ارتقای لازم برای آنها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز به صورت نمادین در روستای شهرک غدیر با احداث و راه اندازی یک سایت ایرانسل، دسترسی ارتباطات پایدار و پرسرعت برای ۱۷۰۰ نفر از مردم این روستا در قالب ۴۴۰ خانوار فراهم می شود و همزمان با این سایت، ۹ سایت روستایی دیگر در اقصی نقاط استان فارس به بهره برداری می رسد که در مجموع ۱۹ روستای فارس با جمعیت ۷۸۰۰ نفر در قالب ۲۴۳۰ خانوار روستایی از​ ارتباطات با کیفیت برخوردار می شوند.

 در این مراسم که روز یکشنبه برگزار شد، ۸ روستا شامل روستاهای بورنجان و دردانه از توابع شهرستان کازرون، روستاهای محمدآباد و خسروشیرین از توابع شهرستان آباده و روستاهای چشمه زیتون، شاه محمدی، چشمه سفید و حبیب آباد از توابع شهرستان سپیدان جمعاً با احداث ۴ سایت همراه اول و ۸ روستای دیگر شامل روستاهای چاه طلا، خیرآباد و تخته از توابع شهرستان خنج و روستاهای اسلام آباد، محمودعلیا، محمودآباد سفلی، دارنجان و شهرک غدیر از توابع شهرستان شیراز جمعاًٌ با احداث ۳ سایت ایرانسل به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل شدند.
همچنین با افتتاح ۳ سایت اپراتور چهارم «های وب»، دسترسی ارتباطات باکیفیت و پرسرعت برای ۳ روستا شامل روستای مهرآباد از توابع شهرستان ممسنی، روستای گچ نقاشی از توابع شهرستان شیراز و روستای بیدزرد از توابع شهرستان خرامه فراهم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =