کد خبر: 25479
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
راه روستایی

فرماندار دشت آزادگان گفت: جاده هوفل که ۹ روستا در دشت آزادگان را به هم وصل می کند بر اثر سیل ۹۸ تخریب شد اما به دلیل کمبود اعتبار ساخت این جاده نیمه کاره رها شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حمید سیلاوی اظهار داشت:۱۰ هزار نفر از روستاهای اطراف به طور متوسط در این جاده تردد دارند به همین منظور جاده هوفل یکی از جاده های مهم روستایی در شهرستان دشت آزادگان است که از ۲ سال گذشته با وقوع سیل همچنان به صورت تخریبی رها شده است.

وی گفت: طول این جاده ۴.۵ کیلومتر است که ۱.۵ کیلومتر از این جاده باید از سوی راهداری و مابقی آن توسط راه و شهرسازی ساخته شود.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: با توجه به اینکه این جاده پرتردد است و سیل باعث نا ایمن شدن و تخریب آن شده است نیاز است هر چه زودتر این جاده تعمیر و بازسازی شود تا تردد روستاییان از این مسیر به سهولت و ایمن صورت گیرد.

سیلاوی ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت نفت برای ساخت این جاده تامین اعتبار شد اما با توجه به افزایش قیمت مصالح و کمبود اعتبار تکمیل و ساخت این جاده رها شده است.

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در مناطق بالادست در فروردین ماه ۹۸ باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.

در جریان سیل سال ۹۸ خوزستان شهرستان های جنوبی و غربی این استان به ویژه شهرستان های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه بیشترین خسارت را دیدند.

سیل علاوه بر بخش کشاورزی و زیر ساخت ها به خانه های مردم خوزستان نیز خسارت وارد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =