کد خبر: 25478
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
آب و فاضلاب

رییس شورای عالی استان ها گلایه کرد: تجمیع ادارات آب و فاضلاب روستایی و شهری (تحت تاثیرقرار گرفتن خدمات رسانی به روستاها) ظلم بزرگی بود که به روستاها شد و باید به عنوان مطالبه اجتماعی آن را در نظر می‌گرفتیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پرویز سروری روز دوشنبه در نشست شوراهای اسلامی استان کرمان افزود:  اگر متولی مشخصی برای سیستم روستایی نداشته باشیم نمی توانیم امیدوار باشیم مشکلات آن رفع شود و این مشکل در نشست با وزیر نیرو مطرح می شود تا به جمعبندی نهایی برسیم.

وی با بیان اینکه حتما باید متولی قدرتمندی برای امور روستایی وجود داشته باشد اظهارداشت: قرار بود بخشی از وزارت جهاد کشاورزی به امور روستاها بپردازد که این امر هم محقق نشد لذا امیدواریم در دولت مردمی سیزدهم به نتیجه خوبی برسیم. 

تخلفات اقتصادی شوراها آنقدر نیست

رییس شورای عالی استان ها در ادامه با اشاره به موضوع تخلفات اقتصادی در نهاد شوراها معتقد است: تخلفات اقتصادی در ۴۳۳ نفر از مجموع ۱۲۸ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی کشور مشاهده شده که کمتر از نیم درصد کل جمعیت است و به نسبت جمعیت بزرگ شوراها آنقدر نیست.

سروری افزود: البته حتی یک تخلف را از جامعه شوراهای اسلامی شهر و روستا محکوم می کنیم و باید به آنان برخورد شود.

وی اظهار داشت: سامانه تخلفات ملی برای بحث شفاف سازی و جلوگیری از اتهام به جامعه شوراهای اسلامی اجرا کردیم و این سامانه بر وضعیت شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت می کند.

رییس شورای عالی استان ها در ادامه با اشاره به مخالفت با احدث مرکز پژوهش های شوراهای اسلامی گفت: مرکز پژوهشهای شهرداری ها در نشست بین شورا و شهرداری توافق کنند براساس برآیندی امور شوراهای اسلامی را انجام دهند و در این بخش موضوعات را از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس پیگیری می‌کنیم.

آغاز سفر استانی از کرمان

سروری همچنین با اشاره به سفر خود به کرمان افزود: سفرهای استانی را برای استعانت از روح سردار دل ها از کرمان آغاز کردیم تا اتفاقی مهم برای کشور باشد.

وی افزود: معنای مردمی کردن تصمیم گیری ها این است که شوراها را در تعریف قانون اساسی قرار دهیم و آنچه شوراها دارد را با متانت جلو ببریم.

سروری بیان کرد: مهمترین موضوع حوزه شوراها این است که بحث مدیریت یکپارچه شهری را دنبال و دولت را با شوراها همراه کنیم؛ شهرداری ها و شوراها نیز امور اجرایی شهر را انجام دهند ضمن آنکه مدیریت شهری باید یک پاسخ دهنده داشته باشد.

شوراها به دولت منگنه شده اند

وی یادآور شد: شوراها باید یار دولت و نه بار دولت باشند اما متاسفانه زیرساخت های لازم را در اختیار نداریم و برخی شوراها یک ساختمان‌ در استان ندارند.

رییس شورای عالی استان ها گفت: شوراها دیر متولد شدند و به دولت منگنه شده اند که بایستی دولت را چابک تر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =