کد خبر: 25477
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
آب انبار قزوین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: آب‌ انبار تاریخی روستای سنرد با مشارکت اهالی روستا مرمت شد.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از  ایرنا، مهوش کمالی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: روستای سنرد در مسیر راه دسترسی به جاده تاریخی سنگ‌فرش و قصر بهرام، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به علت مهاجرت روستائیان به شهر خالی از سکنه شده بود و از خانه‌ها به جز مخروبه چیزی باقی نمانده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار  افزود: در سال‌های اخیر به همت حاج آقا میهن‌دوست از خیّران روستا و دوست‌داران میراث‌فرهنگی و تشویق و ترغیب اهالی، زمینه بازسازی و مرمت خانه‌های روستا فراهم شد.

وی ادامه داد: این خیّر فرهنگ‌دوست با صرف هزینه شخصی در مرمت و بازسازی اماکن تاریخی روستا از جمله حمام، آب انبار، مسجد،کوره آجر پزی، شن‌ریزی معابر و کوچه‌ها، و درخت‌کاری، نقش به سزایی داشت.

کمالی گفت: در حال حاضر بیشتر شهرنشینان روستایی به روستای سنرد بازگشته‌اند و این روستا با وجود تعدد آثار تاریخی و بافت روستایی به روستای گردشگرپذیر تبدیل شده است.

آب انبار و حمام روستای سنرد در دوره قاجار بنا شده‌ و بناهای تاریخی روستا شامل آب انبار، یخدان، مسجد، کوره آجرپزی، حمام قدیمی و تپه تاریخی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =